Avoin kirje pääministeri Juha Sipilälle

Te, Juha Sipilä kuten muutkin ministerit, olette vannonut ministerin valan, jossa sanotaan näin:

”Minä xxx lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä, että minä virassani noudatan perustuslakeja ja muita lakeja sekä toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi.”

Haluaisin muistuttaa, että teidän tulee toimia suomalaisten ja Suomen parhaaksi kaikissa toimissanne, vaikka sitä ei erikseen tuossa valassa mainitakaan. Oletteko mahdollisesti ymmärtänyt valan väärin? Että sillä tarkoitetaan vaikkapa Irakin tai Saksan kansalaisia tai maata? Olette ollut pääministeri viime huhtikuusta lähtien ja täytyy sanoa, että olette lyhyessä ajassa onnistunut syöksemään Suomea kohti pohjakosketusta. Suomi kuntoon- sloganinne on vaihtunut Suomi sakkaa -sloganiksi.

Kertokaa minulle miten on mahdollista, että samalla kun  haette hallituskaudella 4 miljardin säästöjä leikkaamalla koulutuksesta, sosiaaliturvasta, terveydenhuollosta ja sotkeutumalla palkansaajien työehtoihin, te suuntaatte miljarditolkulla rahaa maahanmuuttoon? Eli siis käytännössä otatte pois väestöltä, joka on maksanut veroja, maksaa veroja ja tulee maksamaan veroja. Kuinka te kuvittelette, että kansalaisten veronmaksuhalukkuus säilyy? Ja kuinka te kuvittelette, että veronkantokyky säilyy? Kuten olette itse sanonut, Suomella ei ole varaa velkaantua enempää. Tämä yhtälö ei toimi.

En myöskään voi ymmärtää miten te kehtaatte (ja kyllähän te kehtaatte) käyttää yhteisiä varojamme turvapaikanhakijoina tulleiden nuorten miesten parempaan palvelutasoon, jota ette pysty tarjoamaan suomalaisille. Samaan aikaan kun varojamme kuluu vastaanottobisnekseen, yksityisiin lääkäri- ja hammaslääkäripalveluihin, saa suomalainen asunnoton nuorimies syrjäytyä rauhassa.

Suomessa on vallalla käsitys, että maahanmuuttajat pelastavat huoltosuhteemme. Minun pieneen järkeeni ei mahdu millään tämä matematiikka. Suomeen tulee tällä hetkellä sankoin joukoin luku- ja kirjoitustaidottomia ihmisiä, jotka eivät siis osaa lukea tai kirjoittaa edes omaa äidinkieltään, joten sopii kysyä mitä töitä he tekevät ja missä? Suomessa on työpaikkapula, ei suinkaan työntekijäpula. On myös hyvä huomata, että ensimmäisen polven maahanmuuttajien koulutusaste nyt tulevien turvapaikanhakijoiden taustamaista jää peruskouluasteelle yli 70%:lla. Valitettavasti ilman koulutusta on kovin vaikeaa ylipäänsä työllistyä. Toisaalta maahanmuuttajia on runsaasti palkkatuen varassa. Eli me maksamme verovaroin näitä työpaikkoja yrityksille. Matematiikkani ei riitä siihen miten tätäkin kulua voidaan vielä lisätä? Toki siitä yritykset hyötyvät halvempina työntekijäkuluina mutta mikä hyöty tästä taas on suomalaisille? Työttömyyden lisääntyminen ja verorasitteen nostaminen ei ole käsitykseni mukaan suomalaisten edun mukaista.

Te olette viime aikoina sanonut, että te seuraatte toimiiko Schengen-sopimus. Se ei toimi. Schengen-sopimukseen kuuluvien maiden vapaa liikkuvuus koskettaa sopimuksen allekirjoittaneiden maiden kansalaisia ja tavaroita. Se ei koske koko maailmaa, kuten nyt, kun laittomia siirtolaisia vyöryy  eu-alueelle sankoin joukoin. Dublin-sopimuksessa sanotaan seuraavanlaisesti:

”Laiton maahantulo johonkin jäsenvaltioon tai laiton oleskelu jossain jäsenvaltiossa

Jos hakija on ylittänyt jäsenvaltion rajat luvattomasti, käsittelystä vastaa kyseinen jäsenvaltio. Tämä vastuu päättyy 12 kuukauden kuluttua päivästä, jona luvaton rajan ylittäminen tapahtui.”

Tämän perusteella voisi ajatella, että Ruotsista tulevia turvapaikanhakijoita ei tarvitse ottaa vastaan Suomeen. Tämä dominoefekti koko eu:n läpi on käännettävä toiseen suuntaan. Uskon paineen aiheuttavan paremman valvonnan ulkorajoillekin. Mitä te ajattelette kun te ette osaa sanoa ei? Ajatteletteko te, että tämä on eduksi suomalaisille ja Suomelle? Tästä toiminnasta hyötyvät jälleen kerran yritysmaailma, joka on haistanut pohjattoman kaivon bisneksen. Sen lisäksi tästä hyötyvät rikollista toimintaa harrastavat ihmissalakuljettajat, joita tällä vastaanottamisella tuetaan. Olettehan varma, ettette tue terrorismin rahoittamista sillä käsitykseni mukaan ei ole lainkaan poissuljettua etteikö ihmissalakuljetuksessa olisi mukana myös terroristijärjestöt. Ja miksi ei olisi, kun tulo ei näytä ehtyvän ja samalla saa lähetettyä omia verkostojaan ympäri eurooppaa. Suunnatkaa auttaminen lähellä kriisialueita oleville pakolaisleireille, jossa ne kaikkein suurimmassa avun tarpeessa olevat ihmiset ovat.

Meillä tuskin kellään on mitään sitä vastaan, että Suomeen tullaan muualta töihin rekrytoituna työntekijänä. Se on tuloa ja myös meidän suomalaisten etu, että saamme tänne huippuosaajia. Näiden osaajien mukana meille tulee myös raikas tuulahdus toisia kulttuureita. Minä en ole eikä ole moni muukaan valmis maksamaan veroina kuitenkaan sitä, että te katsotte meidän tarvitsevan kulttuureita, joissa mm. lapsivaimot ovat sallittuja tai joissa naisen asema on yksiselitteisesti alisteinen.

Olkaa hyvä ja ryhtykää toimiin. Suomen talous ja kantokyky ei kestä sitä, että te odottelette ja odottelette. Jos teillä ei kantti kestä toimia valanne mukaisesti niin vaihtakaa sitten joukkuetta. Tiedoksenne, että Suomi on vielä toistaiseksi suvereeni valtio, jossa voidaan ja pitää tehdä päätöksiä. Voitte tarvittaessa kysyä apua presidentti Niinistöltä, jolla ainakin tuntuu jonkinlainen käsitys tilanteesta olevan. Oman hallituksenne erityisedustajanne Pentikäinen on myös antanut tänään 23.11 lausunnon, jossa toteaa ettei hyvinvointivaltion rakenteet kestä nykyisen kaltaista toimintaa ja vastaanottoa.

Hyvä pääministeri Sipilä, te saatte minun puolestani auttaa vapaaehtoistyönä juuri niin paljon kuin haluatte, mutta te ette voi jatkaa verovarojemme tuhlaamista vastoin suomalaisten etuja. Te ette ole saanut mandaattia rikkoa sitä mikä on isovanhempiemme kovalla työllä, hiellä ja kyynelillä rakennettu. Isänmaamme Suomi ei ole syntynyt tyhjästä. Minä haluan säilyttää Suomen lapsillemme hyvinvointivaltiona eikä teillä ole oikeutta viedä sitä lapsiltamme.

Toistan vielä kerran, te ette pääministeri Sipilä ole saanut mandaattia tämän maan tuhoamiseen. Lähinnä teidän toimintanne tuntuu olevan kovin yritysmyönteinen, joten ehdotankin, että siirrytte yritysmaailman palvelukseen. Niin pian kuin mahdollista.

MariRantanen1
Perussuomalaiset Helsinki

Kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu, ensihoitaja
www.marirantanen.fi