Avoin kirje pääministeri Juha Sipilälle
Te, Juha Sipilä kuten muutkin ministerit, olette vannonut ministerin valan, jossa sanotaan näin:
”Minä xxx lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä, että minä virassani noudatan perustuslakeja ja muita lakeja sekä toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi.”
Haluaisin muistuttaa, että teidän tulee toimia suomalaisten ja Suomen parhaaksi kaikissa toimissanne, vaikka sitä ei erikseen tuossa valassa mainitakaan. Oletteko mahdollisesti ymmärtänyt valan väärin? Että sillä tarkoitetaan vaikkapa Irakin tai Saksan kansalaisia tai maata? Olette ollut pääministeri viime huhtikuusta lähtien ja täytyy sanoa, että olette lyhyessä ajassa onnistunut syöksemään Suomea kohti pohjakosketusta. Suomi kuntoon- sloganinne on vaihtunut Suomi sakkaa -sloganiksi.
Kertokaa minulle miten on mahdollista, että samalla kun haette hallituskaudella 4 miljardin säästöjä leikkaamalla koulutuksesta, sosiaaliturvasta, terveydenhuollosta ja sotkeutumalla palkansaajien työehtoihin, te suuntaatte miljarditolkulla rahaa maahanmuuttoon? Eli siis käytännössä otatte pois väestöltä, joka on maksanut veroja, maksaa veroja ja tulee maksamaan veroja. Kuinka te kuvittelette, että kansalaisten veronmaksuhalukkuus säilyy? Ja kuinka te kuvittelette, että veronkantokyky säilyy? Kuten olette itse sanonut, Suomella ei ole varaa velkaantua enempää. Tämä yhtälö ei toimi.
En myöskään voi ymmärtää miten te kehtaatte (ja kyllähän te kehtaatte) käyttää yhteisiä varojamme turvapaikanhakijoina tulleiden nuorten miesten parempaan palvelutasoon, jota ette pysty tarjoamaan suomalaisille. Samaan aikaan kun varojamme kuluu vastaanottobisnekseen, yksityisiin lääkäri- ja hammaslääkäripalveluihin, saa suomalainen asunnoton nuorimies syrjäytyä rauhassa.
Suomessa on vallalla käsitys, että maahanmuuttajat pelastavat huoltosuhteemme. Minun pieneen järkeeni ei mahdu millään tämä matematiikka. Suomeen tulee tällä hetkellä sankoin joukoin luku- ja kirjoitustaidottomia ihmisiä, jotka eivät siis osaa lukea tai kirjoittaa edes omaa äidinkieltään, joten sopii kysyä mitä töitä he tekevät ja missä? Suomessa on työpaikkapula, ei suinkaan työntekijäpula. On myös hyvä huomata, että ensimmäisen polven maahanmuuttajien koulutusaste nyt tulevien turvapaikanhakijoiden taustamaista jää peruskouluasteelle yli 70%:lla. Valitettavasti ilman koulutusta on kovin vaikeaa ylipäänsä työllistyä. Toisaalta maahanmuuttajia on runsaasti palkkatuen varassa. Eli me maksamme verovaroin näitä työpaikkoja yrityksille. Matematiikkani ei riitä siihen miten tätäkin kulua voidaan vielä lisätä? Toki siitä yritykset hyötyvät halvempina työntekijäkuluina mutta mikä hyöty tästä taas on suomalaisille? Työttömyyden lisääntyminen ja verorasitteen nostaminen ei ole käsitykseni mukaan suomalaisten edun mukaista.
Te olette viime aikoina sanonut, että te seuraatte toimiiko Schengen-sopimus. Se ei toimi. Schengen-sopimukseen kuuluvien maiden vapaa liikkuvuus koskettaa sopimuksen allekirjoittaneiden maiden kansalaisia ja tavaroita. Se ei koske koko maailmaa, kuten nyt, kun laittomia siirtolaisia vyöryy eu-alueelle sankoin joukoin. Dublin-sopimuksessa sanotaan seuraavanlaisesti:
”Laiton maahantulo johonkin jäsenvaltioon tai laiton oleskelu jossain jäsenvaltiossa
Jos hakija on ylittänyt jäsenvaltion rajat luvattomasti, käsittelystä vastaa kyseinen jäsenvaltio. Tämä vastuu päättyy 12 kuukauden kuluttua päivästä, jona luvaton rajan ylittäminen tapahtui.”
Tämän perusteella voisi ajatella, että Ruotsista tulevia turvapaikanhakijoita ei tarvitse ottaa vastaan Suomeen. Tämä dominoefekti koko eu:n läpi on käännettävä toiseen suuntaan. Uskon paineen aiheuttavan paremman valvonnan ulkorajoillekin. Mitä te ajattelette kun te ette osaa sanoa ei? Ajatteletteko te, että tämä on eduksi suomalaisille ja Suomelle? Tästä toiminnasta hyötyvät jälleen kerran yritysmaailma, joka on haistanut pohjattoman kaivon bisneksen. Sen lisäksi tästä hyötyvät rikollista toimintaa harrastavat ihmissalakuljettajat, joita tällä vastaanottamisella tuetaan. Olettehan varma, ettette tue terrorismin rahoittamista sillä käsitykseni mukaan ei ole lainkaan poissuljettua etteikö ihmissalakuljetuksessa olisi mukana myös terroristijärjestöt. Ja miksi ei olisi, kun tulo ei näytä ehtyvän ja samalla saa lähetettyä omia verkostojaan ympäri eurooppaa. Suunnatkaa auttaminen lähellä kriisialueita oleville pakolaisleireille, jossa ne kaikkein suurimmassa avun tarpeessa olevat ihmiset ovat.
Meillä tuskin kellään on mitään sitä vastaan, että Suomeen tullaan muualta töihin rekrytoituna työntekijänä. Se on tuloa ja myös meidän suomalaisten etu, että saamme tänne huippuosaajia. Näiden osaajien mukana meille tulee myös raikas tuulahdus toisia kulttuureita. Minä en ole eikä ole moni muukaan valmis maksamaan veroina kuitenkaan sitä, että te katsotte meidän tarvitsevan kulttuureita, joissa mm. lapsivaimot ovat sallittuja tai joissa naisen asema on yksiselitteisesti alisteinen.
Olkaa hyvä ja ryhtykää toimiin. Suomen talous ja kantokyky ei kestä sitä, että te odottelette ja odottelette. Jos teillä ei kantti kestä toimia valanne mukaisesti niin vaihtakaa sitten joukkuetta. Tiedoksenne, että Suomi on vielä toistaiseksi suvereeni valtio, jossa voidaan ja pitää tehdä päätöksiä. Voitte tarvittaessa kysyä apua presidentti Niinistöltä, jolla ainakin tuntuu jonkinlainen käsitys tilanteesta olevan. Oman hallituksenne erityisedustajanne Pentikäinen on myös antanut tänään 23.11 lausunnon, jossa toteaa ettei hyvinvointivaltion rakenteet kestä nykyisen kaltaista toimintaa ja vastaanottoa.
Hyvä pääministeri Sipilä, te saatte minun puolestani auttaa vapaaehtoistyönä juuri niin paljon kuin haluatte, mutta te ette voi jatkaa verovarojemme tuhlaamista vastoin suomalaisten etuja. Te ette ole saanut mandaattia rikkoa sitä mikä on isovanhempiemme kovalla työllä, hiellä ja kyynelillä rakennettu. Isänmaamme Suomi ei ole syntynyt tyhjästä. Minä haluan säilyttää Suomen lapsillemme hyvinvointivaltiona eikä teillä ole oikeutta viedä sitä lapsiltamme.
Toistan vielä kerran, te ette pääministeri Sipilä ole saanut mandaattia tämän maan tuhoamiseen. Lähinnä teidän toimintanne tuntuu olevan kovin yritysmyönteinen, joten ehdotankin, että siirrytte yritysmaailman palvelukseen. Niin pian kuin mahdollista.
–En myöskään voi ymmärtää miten te kehtaatte (ja kyllähän te kehtaatte) käyttää yhteisiä varojamme turvapaikanhakijoina tulleiden nuorten miesten parempaan palvelutasoon, jota ette pysty tarjoamaan suomalaisille. Samaan aikaan kun varojamme kuluu vastaanottobisnekseen, yksityisiin lääkäri- ja hammaslääkäripalveluihin, saa suomalainen asunnoton nuorimies syrjäytyä rauhassa.
Ei tässä väitteessä ole mitään perää. Turvapaikanhakijat saavat tarvitsemansa akuuttihoidon – tosin tämän tästä kuulee, jotta julkiset sairaalat ja terveyskeskukset ovat kieltäytyneet ottamasta heitä vastaan, mikä on tietenkin laitonta ja epäeettistä – mutta sellaisia sairauksia, jotka eivät välitöntä hoitoa edellytä, ei pääsääntöisesti hoideta lainkaan, tai korkeintaan esim. kipulääkkeellä. Mistä moinen väite on peräisin?
Ilmoita asiaton viesti
http://yle.fi/uutiset/migri_ei_avaa_turvapaikanhak…
Ilmoita asiaton viesti
Tuossa linkissä ei puhuta siitä minkälaisia palveluita annetaan vaan lähinnä ostopalveluiden kilpailutuksesta.
On tosiaan niin että tp-hakijat saavat ainoastaan kiireellisen tai välttämättömän hoidon. Meillä kantiksilla paljon paremmat palvelut.
https://www.thl.fi/fi/web/maahanmuuttajat-ja-monik…
Ilmoita asiaton viesti
En ymmärrä kuinka te perussuomalaiset kehtaatte. Blogisti olisi voinut antaa kirjeensä pääministerille itse, koska olette hallituskumppaneita.
Ilmoita asiaton viesti
Totta. Samoin olisi pääministerin Kempeleen kodin vuokraamisen turvapaikanhakijoiden käyttöön ja paikkakunnalla tapahtuneen raiskaustapauksen uutisoinnista voitu keskustella yhteinen linjaus tuoreeltaan, ettei turhaan herätettäisi epäilyksiä ulkomaalaistaustaisuuden mainitsemisen motiiveista jotenkin Sipilän hyväntekeväisyyteen liittyen, ks. http://tominaranen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/207119…
Ilmoita asiaton viesti
…Gutierrez Sorainen. Tiedän ettet ymmärrä Suomalaisia. Oletko vieläkin aivan sekaisin Kuubasta, (Nigaraguasta vai Venezuelasta?) ja sen kommunistiprobagandasensuurin alaisuudesta lähtösi johdosta. Vai mitä polittinen harhailusi eri puolueiden (SDP,vihreät,sit….)
osoittaa?
PerusSuomalaiset (Mari Rantanen) kehtaavat, koska heillä on siihen vapaina ihmisinä ja yksilöinä oikeus. Oikeus jota myös sananvapaudeksi kutsutaan.
Oikeus ajaa heikompien ja vähäosaisten asiaa,(tällä kertaa tavallisten Suomalaisten) heihin vedoten ja -tukeutuen esim. julkisessa keskustelussa.
Tarvitsematta pelätä joutuvansa poliittisten opportunistien, wannabepoliitikkojen, tai kulloinkin muodissa olevien, yhteiskunnan henkisiä arvoja rapauttavien anarkististen harhaanjohtajien (olivatpa he koti- tai ulkomaisia) leimaamiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Olet niin oikeassa Mari.
Olin itse ihan intsinä kun saatiin Sipilästä uusi rehellinen pääministeri.
Mutta se ei taida riittää. Hallituksessa on vissiin ihan oikeat ministerit mutta väärillä paikoilla ?
Ilmoita asiaton viesti
Sipiällä on oman puolueesi tuki toiminnalleen. Eikö ole vaikeaa olla oppositiossa ja hallituspuolueen varakansanedustaja samaan aikaan?
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on hyvä että hallituksen toimia kritisoidaan, oli joukossa omat taikka ei.
Puoluekuri ei ole muutenkaan persujen ohjenuora no:1. Toiset siitä tykkää ja toiset ei.
Toki olisi hienoa jos kaikki menisi kuin Strömsöössä.
Ilmoita asiaton viesti
Eikö perusuomalaisista ole kurinpitomielessä erotettu enemmän jäseniä kuin muista puolueista yhteensä?
Ilmoita asiaton viesti
Voi olla hyvinkin.
Miksi toiset puoleet eivät erota jäseniään on hyvä kysymys.
Ilmoita asiaton viesti
No kyllä varmasti puolueissa on erilaisia mielipiteitä. En henkilökohtaisesti tunne yhtäkään ihmistä, jonka mielestä tätä kriisiä olisi Suomessa hoidettu hyvin. Kyllä varmasti asioista voi keskustella ja esittää omia näkemyksiään. Eikö vain?
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä, että keskustellaan – ja ihan hyviä viittauksia ja kommentteja kansainvälisiin sopimuksiimme. Mutta yksikään puolue ei yksin päätä hallituksen politiikasta vaan kaikki yhdessä, ja siinä niitä kompromisseja sitten vaaditaan ihan kaikilta. Pääministerillä tietenkin on ”vetäjän vastuu” – ja se on raskasta vastuuta!
Ilmoita asiaton viesti
Se on totta, että vastuu on kova. Voisin kuitenkin kuvitella, että hallituksessa saattaisi olla myös halua reippaaseenkin toimintaan. Tästä esimerkkinä Hanna Mäntylän avaus pikakäännytyksistä Ruotsiin/ maahantulon estämisestä Ruotsin puolelta ilman asianmukaisia matkustusasiakirjoja.
Ilmoita asiaton viesti
On totta, ettet tunne henkilökohtaisesti minua. Minusta hallitus on hoitanut asioita esimerkillisen hyvin.
Myös sosiaali- ja terveysministeri Mäntylän avaus oli hyvä. Maallamme on voimakas tahto auttaa hädänalaisia, mutta samalla huolehtia siitä, että tulijoilla on tarve kansainväliseen suojeluun. Kantokykymme sekin alkaa olla äärirajoillaan.
Kansainvälisiä sopimuksia Suomen on noudatettava. Toimenpiteiden tulee olla sopimusten hengen mukaisia. Ylilyönteihin ei kannata ryhtyä.
Suomi tekee töitä myös kansainvälisillä areenoilla. EU ulkorajoille on saatava tehokkaammin toimiva valvonta. Tätä edellyttää jo turvallisuustilanteemmekin.
Pakolaisia kuljettavia veneitä ei kuitenkaan saa puhkoa eikä käännyttää takaisin avomerelle. Inhimillistä hätää ei saa lisätä vaarantamalla tai upottamalla näitä merikelvottomia aluksia. Tuon kaltainen toiminta tulee ehdottomasti tuomita.
Ilmoita asiaton viesti
Eikö me voitais soveltaa Norjan uutta käytäntöä Venäjältä tuleviin hakijoihin?
Yhtälailla Ruotsi on turvallinen maa, kuin Venäjäkin.
Toi Meri-operaatio toimis varmaan parhaiten niin että jonkunlainen saartorengas odottaa heti afrikan maiden merialueiden ulkopuolella, ja käännyttää paatit takaisin ennenkuin ne pääsevät avomerelle. Varmasti turvallisempi vaihtoehto kuin nykyinen malli
Ilmoita asiaton viesti
Suomen ja Venäjän välinen raja on EU:n ulkoraja. Siellä voisimme mielestäni soveltaa Norjan käytäntöä, kunhan sen ensin hyväksymme menettelytavaksemme. Suomen ja Ruotsin välinen raja on puolestaan EU:n jäsenvaltioiden välinen raja. Samaa käytäntöä ei voi siellä soveltaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tätä nyt hyvin ole hoidettu, mutta se asia koskee koko EU:ta.
Mutta miten niin nämä turvapaikanhakijat ovat tulleet laittomasti maahan? Aivan avoimesti tulivat rajan yli – ihan niinkuin Mari Rantanenkin saa sisärajat ylittää – ja se syrjäytynyt suomalainen nuorikin saa.
Eli suomeksi, lyhyesti: älä valehtele!
Ilmoita asiaton viesti
Sana – vastaanottobisnes – herättää mielikuvia puoleen jos toiseenkin,riippuen katsantokannoista tulkintoineen.
Bisnes on yleensä tai pitäisi olla tuottoisaa niin mahdolliselle yrityksille kuin työntekijöille mutta jos tämä siis vastaanottobisnes ajatellaan tuottoisena yhteiskunnallisestikin,niin voidaan kysyä ;
että milloin tuohon uhratut rahat tuottavat käyttökelpoista tuottoa Suomelle kuin pakolaisille/maahanmuuttajille myös itselleen ?
Ettei vaan kävisi niin että tuottaa negatiivistä tulosta molemmille osapuolille -eikä hyödyttäisi ketään :Vain menoeränä ?
Pitää olla positiiviset hyötynäkökohdat – etenkin puhuttaessa bisneksestä kuin myöskin oikeanlaisesta ihmisarvosta että henkisestä ja taloudellisesta hyvinvoinnista !
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä, jos ministerinvalassa vielä puolustetaan Suomen kansalaisia. Perustuslakiin on joskus livahtanut sanamuoto ”kaikki ihmiiset ovat tasa-arvoisia lain edessä”. Toki se tarkoitti tasapuolista tuomitsemista rikosoikeudenkäynneissä, mutta tulkinta on väännetty nykyään siihen että pakolainen ei voi jäädä kansalaista vähemmälle edes sosiaalietuuksissa. Koko perheen ei edes tarvitse asua Suomessa.
Ilmoita asiaton viesti
Eri asia on silloin jos varat riittävät ja poliittista tahtoa on. Nyt kun jaetaan niukkuutta ja säästetään, on vähintäänkin erikoista että laittomasti maahan tullut saa parempia palveluja kuin kansallisuuden omaava suomalainen. Vai oletko kuunaan nähnyt että esimerkiksi asunnottomille olisi löytynyt hotellimajoitusta?
Ilmoita asiaton viesti
Pekka K.; ”Koko perheen ei edes tarvitse asua Suomessa.”
Tuo osa kommentissasi koskee kylläkin vain EU:n alueen kansalaisia ja heidän perheelle maksettavia sosiaalietuuksia. Ei siis kuitenkaan koske tänne tulleiden turvapaikan hakijoiden perheitä, jotka asuvat edelleen tp.hakijan kotimaassa.
http://www.kela.fi/etuuksien-maksu_perhe-etuudet
Ilmoita asiaton viesti
pakolaisvirta läpi eu valtioiden ja samalla kulkeutuu kulkutauteja.näitä mahdollisia turvapaikanhakijoiden tuomia sairauksia ei tutkita vasta kuin paikan päällä kyseisessä valtiossa mihinkä ne päättävät asettua.
näiden turvapaikanhakijoiden terveystila pitäisi tutkia eu rajoilla ennen kuin ne alkavat siirtyä muihin eu valtioihin.eu pitäisi ottaa vastuu laittomasta pakolaisvirrasta ja sitä kautta pakolaisten tuomista kulkutaudeista.mitkä voivat olla pahimmassa tapauksissa sairauksia joihin ei ole keksitty mitään vastalääkkeitä.näköjään eu on edes auttanut mahdollisia kulkutautien leviämistä koko eu alueelle.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan oikeasti, mitä ihmettä Sipilän (ja muun hallituksen) olisi pitänyt vielä tehdä sen lisäksi mitä ovat tehneet? Jos katsoo kuinka hyvin hallitus on selviytynyt hyvin yllättävästä ja aika massiivisesta kriisistä niin ei siinä pahemmin ole moitteen sanaa. Nykylainsäädännön ja kansainvälisten sopimusten mukaan meidän on otettava vastaan niitä turvapaikanhakijoita mitä tänne tulee ja selvittää heidän tilanteensa. Ei kukaan vielä keväällä osannut arvata tällaista. Kriisin takana on taas asioita mihin Suomi ei voi vaikuttaa (ISIS, EU:n pakolaispolitiikka, Kreikan tilanne jne). Tässä yhteenveto mitä hallitus on tehnyt:
– selvittänyt pikakäsittelyn mahdollisuutta esimerkiksi albanialaisten osalta
– selvittänyt Irakin ja Somalian turvallisuustilannetta
– osallistuneet EU tasolla neuvotteluihin
– käynyt keskustelua mm Ruotsin kanssa (ja mene ja tiedä onko se edesauttanut siihen että Ruotsi nyt otti rajatarkistukset käyttöön jolloin hakijavirta Suomeen tyrehtyi)
– kymmenkertaistanut vastaanottokapasiteetin (tämä oli uskomaton saavutus, tosin ilman mm SPR:n antamaa tukea ei olisi ollut mahdollista)
– Migri panostanut tehostettuun viestintään
Sinä sorrut valehteluun kun väität että turvapaikanhakijat saavat parempia palveluita. Siinä missä kantaväestö saa täydet terveydenhuoltopalvelut niin turvapaikanhakijoille tarjotaan ainostaan välttämätömät ja kiirreelliset hoitopalvelut. Oletko ylpeä siitä että tuolla valheellisella propagandalla olet lisäämässä tällaisia asioita:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-144825262920…
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-144411539785…
http://uutisvirta.fi/uutiset/8444894-kaivannon-vas…
Sitä saa mitä tilaa vai miten se menikään?
Ilmoita asiaton viesti
Syytätkö sinä, että minä lisään iskuja? Melko härskiä jopa sinulta Bodil vaikka et taaskaan päässyt pettämään ulostulollasi.
Ensinnäkin olen vastaan kaikenlaista väkivaltaa mutta olen jo aikaa sitten blogissani varoittanut siitä, että mikäli toimiin ei ryhdytä, tällaiset väkivaltaiset iskut lisääntyvät. Ja kun hallitus ei ole reagoinut riittävän nopeasti, on seuraus nähtävissä. Mutta älä minua syytä tästä, kirjoitan esiin niin omia mutta myös runsaiden keskustelun sisältöä ja huolta.
Kerropa minulle Bodil, kuka vanhus voi mennä yksityiselle lääkärille akuuttiajalle valtion piikkiin? Tai ajaa sinne taksilla ilman omavastuuta?
Samoin kerrotko ystävällisesti mikä on se paljon puhuttu kansainvälinen sopimus, jossa kaikilla maailman ihmisillä on lupa tulla suvereenin valtion rajan yli ilman papereita? Schengen ja vapaa liikkuvuus koskee siis sopimuksessa mukana olevia eu-maita ja niiden kansalaisia. Dublin-sopimus taas määrittää sen että esimerkiksi Ruotsista ei tarvitse ottaa yhtään tphakijaa vastaan sillä Ruotsi vastaa siellä olevien tphakijoiden hakemusten tutkimisesta.
Ja kyllä monta asiaa on tehty, mutta konkreettinen tulijoiden tulppaaminen valitettavasti ei ole onnistunut. Valitettavasti tulijoiden virta ei lopu jos dominoefekti ei kulje takaisin päin.
Ilmoita asiaton viesti
Eihän turvapaikanhakijakaan saa mennä yksityiselle jos kyse akuutista päivystystilanteesta. Silloinhan menee kunnan terveysaseman päivystykseen jonottamaan ja kun pääsee luukulle asti katsotaan että onko oikeasti sellainen tilanne että vaatii hoitoa. (Kunta perii kustannukset valtiolta ja ainoastaan ”oikeasti” akuuttitapaukset hoidetaan). Jos hän sairastuu päiväsaikaan niin vastaanottokeskuksen terveydenhoitaja ensin arvioi onko kyse sellaisesta sairaudesta joka vaatii hoitoa ja sitten hän ehkä pääsee sinne yksityiselle. Turvapaikanhakijoiden terveydenhuoltopalvelut kun on paljon rajoitetumpia kuin kantaväestön.
Lietsomalla sellaisia uskomuksia että turvapaikanhakijat ovat etuoikeutettuja lisäävät väkivallan riskiä. Ja sinähän olet juuri sitä tekemässä.
Olet ymmärtänyt Dublinsopimuksen ihan väärin. Ei meillä ole minkäänlaista keinoa käännyttää turvapaikanhakijoita takaisin Ruotsiin paitsi jos ovat jättäneet turvapaikkahakemuksen siellä. Ei Sipilä voi tuota muuttaa.
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen…
http://yle.fi/uutiset/oikeusoppineet_suomen_turha_…
Tulijoiden määrät tällä hetkellä n satakunta päivässä kuin esimerkiksi syyskuussa oli 600. Siis kyllä jotain on tehty.
Ilmoita asiaton viesti
Bodil vois ottaa näitä omaan kotiinsa
Ilmoita asiaton viesti
Ei ollenkaan poissuljettu vaihtoehto ;).
http://refugees-welcome.fi/
Sinullakin varmaan luonasi asumassa vanhuksia ja syrjäytyneitä nuoria.
Ilmoita asiaton viesti
Näin se juuri menee. Olen toiminut turvapaikanhakijoiden psykiatrina kymmenisen vuotta, joten jotakin kokemustakin on.
Ilmoita asiaton viesti
Niinkö?
Luetko Dublin-sopimuksen tulkintaa Saku Timosen blogista? Tai Migrin johtajan lausunnoista, siis samaisen naisen joka ei halua enää käännyttää Italiaankaan ihmisiä?
Vastaatko vielä ystävällisesti siihen mistä kansainvälisestä sopimuksesta oli kysymys, jossa sanotaan että kuka hyvänsä voi tulla ja mennä mihin tahansa suvereeniin valtioon maailmassa ilman asianmukaisia matkustusasiakirjoja?
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän esimerkiksi Eurooppa-oikeuden professori ole ihan pätevä tässä asiassa.
Ilmoita asiaton viesti
Mari, olen kanssasi samaa mieltä tässä Dublin sopimuksen kohdalla Suomella olevan oikeuden noudattaa tätä periaatetta; ”Sopimuksen mukaan henkilö voi hakea turvapaikkaa ainoastaan yhdessä EU-maassa; toinen valtio on oikeutettu jättämään hakemuksen käsittelemättä ja palauttamaan turvapaikanhakijan ensimmäiseen EU-maahan. Tätä kutsutaan ns. ensimmäisen turvapaikanperiaatteeksi. Jos asian ensimmäisenä käsitellyt maa siis torjuu hakemuksen, päätös pätee koko EU:n alueella. Kyseisellä maalla on oikeus palauttaa turvapaikanhakija kolmanteen maahan Euroopan ulkopuolella.” https://www.changemaker.fi/perustietoa-pakolaisuud…
Toki Suomi voi soveltaa NS. SUVEREENISUUSLAUSEKETTA (2. LUKU, 3. ARTIKLA; KOHTA 2). (Myös HUMANITÄÄRINEN LAUSEKE (4. LUKU, 15. ARTIKLA) on vapaaehtoisuuteen perustuva.)
”Jäsenvaltio kuitenkin voi halutessaan käsitellä sellaisenkin
turvapaikkahakemuksen, josta sille ei vastuu sopimuksen mukaan kuuluisi.”
Tätä Dublin sopimuksen kohtaa Suomi siis noudattaa vapaaehtoisesti. Herää kysymys, onko meillä todellakin varaa tähän, kun samaan aikaan joudutaan leikkaamaan kaikista pienituloisimmiltakin tuloja? Ei olisi, mutta tämä näyttää olevan hallituksessa niin KESKUSTAN kuin KOKOOMUKSENKIN arvovalintaa.
Mitä on laiton maahantulo ja miten siihen Dublin sopimuksen mukaan tulee suhtautua;
”Laiton maahantulo johonkin jäsenvaltioon tai laiton oleskelu jossain jäsenvaltiossa
Jos hakija on ylittänyt jäsenvaltion rajat luvattomasti, käsittelystä vastaa kyseinen jäsenvaltio. Tämä vastuu päättyy 12 kuukauden kuluttua päivästä, jona luvaton rajan ylittäminen tapahtui.
Jos turvapaikanhakija on ennen hakemuksen tekoa oleskellut yhtäjaksoisesti vähintään viiden kuukauden ajan jossakin jäsenvaltiossa, tämä jäsenvaltio on vastuussa hakemuksen käsittelystä. Jos hakija on asunut vähintään viiden kuukauden jaksoja useissa jäsenvaltioissa, se jäsenvaltio, jossa hakija on viimeksi asunut, on vastuussa hakemuksen käsittelystä.
Laillinen maahantulo johonkin jäsenvaltioon
Jos kolmannen maan kansalainen hakee turvapaikkaa jäsenvaltiosta, jossa hän ei ole tarvinnut viisumia, hakemuksen käsittelystä vastaa kyseinen jäsenvaltio.”
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/?uri…
Suomi siis näyttää vapaaehtoisesti ottavan vastaan Dublin sopimuksen mukaan turvapaikanhakijoiden hakemuksia.
Ilmoita asiaton viesti
”Jotain ollaan tehty”. Olisikohän uhrattu lammasta lumijumalalle, koska talven tullessaan hakijamäärät putosivat 600:sta 20:een. Olishan se kiva, että kaikki toimisi niinkuin pitäisi, mutta toiveajattelu ei rakenna säädösmuutoksia.
Ilmoita asiaton viesti
Mari Rantanen:
”Dublin-sopimus taas määrittää sen että esimerkiksi Ruotsista ei tarvitse ottaa yhtään tphakijaa vastaan sillä Ruotsi vastaa siellä olevien tphakijoiden hakemusten tutkimisesta.”
Niin, mutta eivät hän he ole turvapaikanhakijoita ennen kuin he hakevat turvapaikkaa.
Ja he eivät hae sitä Ruotsista, vaan Suomesta.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Mikä heidän statuksensa ruotsissa sitten on, turisti? Vaiko laiton maahan tunkeutuja? Kohta suomeen tulee hengailemaan satatuhatta venäläistä kesäksi ennenkuin hakevat talven tullen turvapaikkaa. Ihan vaan koska elintaso täällä parempi.
Ilmoita asiaton viesti
”Niin, mutta eivät hän he ole turvapaikanhakijoita ennen kuin he hakevat turvapaikkaa.
Ja he eivät hae sitä Ruotsista, vaan Suomesta.”
Jos nämä ovat Ruotsissa ja eivät hae turvapaikkaa, silloinhan ne ovat luvattomasti Ruotsissa. Eikö Ruotsi ole ollut heille turvallinen, ovat jouutuneet hakemaan Suomesta turvapaikkaa.
Kuinkahan monen maan rajan nämä pakolaiset ovat luvattomasti ylittäeet. Eivätö ne maat ole olleet heille turvallisia.
Ilmoita asiaton viesti
—Kerropa minulle Bodil, kuka vanhus voi mennä yksityiselle lääkärille akuuttiajalle valtion piikkiin? Tai ajaa sinne taksilla ilman omavastuuta?
Kyllähän monilla paikkakunnilla kunnat ostavat palveluita yksityisiltä. Ihan samalla tavalla. Kyllä minun yksityisvastaanotolleni tullaan vastaanottokeskuksesta bussilla.
Ilmoita asiaton viesti
Eli Roposella oli omat ropot pelissä. Tämä selittääkin fanaattista yksipuolista asennetta. Ammatinharjoittajan sokea piste on aina ammatinharjoittaja itse..
Ilmoita asiaton viesti
http://www.migri.fi/download/63763_Toiminnassa_ole…
Ilmoita asiaton viesti
Olet syyllinen itsesi häpäisyyn, olettaen että tuo on oikea nimesi.
Ilmoita asiaton viesti
Miksei PS lähde pois Sipilän hallituksesta?
Ilmoita asiaton viesti
Mitä se auttaisi, ennemmin tekisivät jotakin järkevää.
Ilmoita asiaton viesti
No sen jälkeen olisi tarjolla vain huonompaa tulosta tämän kriisin hoitamisesssa. Johan olisi vaara että Torniosta muualle maahan matkustettaisiin limusiinilla.
Ilmoita asiaton viesti
No nyt sentään saavat jotkut persut ajaa körötellä oikein ministeri Audin takapenkillä turvapaikan hakijoiden joutuessa tyytymään bussikyyteihin!
Kuinkahan paljon tämä tavallista kaduntallaajaa lämmittää?
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni Pääministeri Sipilä tulisi heti vangita maanpetoksesta yhdessä stuppin ja soinin kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
juhani terosen kanssa samaa mieltä
Ilmoita asiaton viesti
Unohdit Orpon.. oikeastaan suurempi pullikoitsija, kuin Soini, Soini on ulkoasiainministeri, eikä jäljet näyt ulkopolitiikan kautta suomessa kuin vasta aikojen päästä. Sisäministerinä, Orpo viivytteli aivan liian kauan, ja viivyttelee vieläkin, raja-asioissa, tarkistuksissa, ja lepsussa pakolaispolitiikassa
Ilmoita asiaton viesti
Orpo on toiminut ripeästi ja hyvin tässä pakolaiskriisissä. Olin alussa aika skeptinen mutta hyvin hän on selvitynyt.
Ilmoita asiaton viesti
Orpopoika on JOKA KÄÄNTEESSÄ kuukauden myöhässä. Norja, Tanska, Ruotsi tekevät kiristyksiä. Me? Katsomme montako tuhatta maahantulijaa saadaan noista maista pikakyydillä, ja parin viikon päästä mietitään et nyt meni taas vähän puihin.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä Mari puhut asiaa.Sipilä ja kumppanit on saanu Suomen sellaiseen tilaan et heti täällä taistellaan ja siihen ei isistä tarvita.Ei me katsota tätä loputtomiin ..Väkeä lappaa elätettäväksi.Rahaa niitten elättien hoitoon ei oikeasti ole eikä asuntoja ainakaan etelässä.Hyysärit leikkii lähimmäisrakasta ja kohteena koko maailma.Suomi ei tule enää entiselleen ja siitä on vastuussa pöljät päättäjät.
Ilmoita asiaton viesti
Hiphei. Moni 600€ takuueläkettä nauttiva äänestää Kokoomusta ja Kepua, vaikka hampaat mätänee suuhun.
Leikataan vielä suuhoidon kelakorvauksia.
Onhan se kiva samaistua voittajiin.
Ilmoita asiaton viesti
On muuten hyvä huomata sekin, että Mtv:n tekemässä kyselyssä yli 89% vastaneista haluaisi palauttaa rajatarkastukset. Luku on melko suuri ja heijastanee pitkälti yleistä mielipidettä.
Mitä tulee Dubliniin niin tulkitsen siten suoraan lakitekstistä (en Saku timosen blogista), että Suomen ei tarvitse ottaa tphakemustakaan vastaan, koska henkilöt ovat Ruotsissa jonne se on velvollisuus jättää. JOs halija on tullut Tanskasta, voi Ruotsi palauttaa sinne, Tanska Saksaan ja niin edelleen. Pyörii tämä ruletti toisinkin päin, eikö vain? Jospa se hiukan helpottaisi ulkorajojen valvontaa.
Toisaalta minulle ei aivan aukene miksi Eu-maat eivät suojele aluevesiään siten ettei alukset pääse eu-alueelle. Kun vastaanotto loppuisi, loppuisi myös ihmissalakuljettajien bisnes. Kysynnän ja trjonnan laki taitaa toimia tuossakin yritysmuodossa jota me eurooppalaiset ja suomalaiset niin innokkaasti tuemme..
Ilmoita asiaton viesti
Miten rajatarkastukset liittyy tähän asiaan? Ei vaikuta ainakaan turvapaikkahakijamääriin?
Luitko sen Ylen artikkelin missä oikeusoppineet kertoivat miten Dublinin sopimus toimii? Kyllä Orpo jo elokuussa taatusti käänsi jokaisen kiven tuon suhteen mutta kun ei ole mitään laillista keinoa käännyttää tulijoita Ruotsiin.
Sinänsä järjetön tilanne että pakolaiset joutuvat vaeltamaan läpi Euroopan (ja ensin ylittää välimeren vaarallisissa olosuhteissa). Mutta siihen asiaan Suomen hallituksella ei ole paljon sananvaltaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jopa Tom Packalen myönsi aikaisemmin ettei Ruotsiin voi käänyttää rekisteröitymättömiä Dublin-sopimuksen perusteella. Joillekin tuntuu olevan tärkein asia elämässä vängätä tästä asiasta kuukaudesta toiseen.
Ilmoita asiaton viesti
On uskomatonta, että Mari Rantanen (äiti, ensihoitaja, sairaanhoitaja, omaishoitaja, poliisin perustutkinnon suorittanut) vänkää, että tuntee Dublinin sopimuksen ja pystyy sen pohjalta tulkitsemaan Suomen velvotteet paremmin kuin Maahanmuuttoviraston ylijohtaja Vuorio tai maahanmuuttojohtaja Suominen.
Rantanen voisi kirjeensä kirjoittaa näille tahoille. Pääministerillä tuskin on luottamusta Perussuomalaiseen kansanedustajaehdokkaan laintulkintaan. Etenkin kun kansanedustajaehdokkaan koulutus ei anna ymmärtää laaja-alaisesta kansainvälisen sopimusoikeuden osaamisesta.
Ilmoita asiaton viesti
Lähinnä uskomatonta on se, että Niemeläisen mielestä tittelin tai tittelittömyyden takia voidaan ampua viestinviejä.
Ilmoita asiaton viesti
Ruotsissa on huonosti maustettua ruokaa ja hidas internet, mistä syystä tulijoita Suomeen riittää:
http://www.dt.se/dalarna/alvdalen/tv-matprotestern…
Ehdotan, että Suomen valtio lähettää kehitysapuna Ruotsiin mausteita sekä langatonta tekniikkaa. Ainakin kuminaa viljellään tukisyistä Suomessa enemmän kuin tarvetta on, joten kyllä siitä naapurillekin riittäisi.
Ilmoita asiaton viesti
Tästäkään asiasta ei tarvitsisi vängätä. Emme ota Ruotsin puolelta jengiä ja sillä sipuli. Meille ei käy siinä kuinkaan, paitsi että kustannukset vähenevät.
Joka tapauksessa nyt on momentum toimia, ei voi enää odotella hetkeäkään:
http://yle.fi/uutiset/nain_muut_pohjoismaat_kirist…
Ilmoita asiaton viesti
Tanskassa pohditaan työnteon kieltämistä turvapaikanhakijoilta hakuprosessin aikana. Kuulostaa suoraan sanottuna järjettömältä.
Vängätä ei tarvitse, mutta asia ei muutu todeksi toistamalla.
Ilmoita asiaton viesti
Meillä on jo ennen tätä hallitusta tehty paljon tiukennuksia (vastaanottorahan suuruus, perheenyhdistämisen ehdot jne). Näin ollen ei ole niin paljon keinoja jäljellä.
Ilmoita asiaton viesti
Hauskaa katsella teidän viisaiden lässytystä. Sen vaan sanon ettei kauaa mene kun Suomalaiset ryhtyvät ihan oikeasti kapinoimaan tällaista idiotismia vastaan mikä on vallalla. Voin sanoa sen että kun hulina alkaa, saa kyytiä tämän pelleilyn järjestäjät kuin MATU tkin!
Ilmoita asiaton viesti
Väkivalta ja hulinointi ei ratkaise tätä asiaa, mutta on todellinen uhka tällä hetkellä kuten on sekin ettemme edes tiedä keitä meillä Suomessa tällä hetkellä on.
Tämä kaikki on vielä estettävissä mutta nyt pitää tehdä ripeitä päätöksiä ja ratkottava tämä maahanmuuttopolitiikan avulla. Asiaan ei tarvita neuvoja Merkeliltä tai muiltakaan eu-dirikoilta vaan ihan itse voimme tehdä täällä päätöksiä.
Ilmoita asiaton viesti
Niin siinä ennen pitkää vielä käy. Toi kirjoitus on pelkkää asiaa ja täyttä totta joka kohta!
Ilmoita asiaton viesti
Tässäkin keskustelussa näkyy hyvin Eero Paloheimon jako kahteen: Kiltit vastataan rehelliset. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Sipilällä täytyy olla salkkunsa pelissä ja pelaa aivan varmasti likaista peliä. Kuinka nämä asikirjat ym, saataisiin tietoon, en tiedä, mutta järjetön summa on ohjautumassa kuin postipankin munaiset rahatkin jonekkin teille tietämättömille ja rikoksen tuoksu” on minusta jo nähtävissä näin älytömmässä rahan siirrossa.
Tällainen toiminta on täysin holtitonta sekä järjenvastaista, kuten kirjoitanut sen kertoikin hyvin. Tämä on veromaksajien suoranaista rosvousta ja hallitus ”siunaa koko asian, Suuri ryöstöretki onnistunee Sipilältä ihan vaivihkaa.Tällainen maamme tilanne joka nytkin on Suomessa ja jota sippiplä käyttää hyväkseen, kertoo mitä ja miksi hallitukseen on yleensä pyritty, Pirates of the Sipilä rosvo lippu Sipiän autoon vain heilumaan ja mustlappu silmään, ai niin ja se koukku toiseen käteen jolla on niin hyvä sutkasta ja kuokkasta aarteita Suomalaisilta arkkuunsa.
Ilmoita asiaton viesti
…Rosengren. Olen köyhä sairaseläkeläinen. Kuunteleppa siellä ruusutarhan ympäroimässä ”sankariyksinhuoltajaäiti” norsunluutornissasi näitä tavallisen (Suomalaisen)ihmisen mamukertomuksia esim….sain lohjennelle poskihampaalleni, lievällä tinkaamisella kunnalliselta ”jo” 2 viikon päähän ( ensin kehoittivat laittamaan itse jonkun väliaikaisen paikan)hoitoajan. Erehdyin osoitteesta kadun toisella puolella olevalle yksityiselle, jossa odotushuoneessa 8 henk. kolmeen eri etniseen ryhmään kuuluvaa maahanmuuttajaa(turvapaikanhak?). Palasin omalle puolelle katua, oikeaan osoitteeseen, tyhjään odotushuoneeseen…
Samanlaisesta tornista miljonääri Sipilä tällä hetkellä jakelee meidän työmme tuloksia ulkomaalaisille.
Lueppa itseäsi Suomalaisemman mamun kirje sipilälle:
Hyvä Pääministeri,
lähetän sinulle tämän viestin median kautta niin, että myös kansa lukee sen. Kansa, joka on valinnut sinut pääministeriksi ja nyt olet koetellut heitä viime aikoina. Kansa, joka yrittää turhaan löytää selitystä ristiriitaisille toimillesi.
Samaan aikaan, kun leikkaat oman kansan työntekijöiden palkkoja, otat huoletettavaksi kansan rahalla kymmeniä tuhansia ihmisiä. Koko maailma tietää, että ne jotka tulevat koko Euroopan kautta Suomeen asti monien turvallisten maiden läpi, eivät ole hädässä. Heillä on selvä päämäärä.
Haluaisin muistuttaa sinua, että raamattu, jonka kautta olet vannonut pääministerikauden alussa velvoittaa sinua pääministerinä hoitamaan ja ajamaan vain Suomen etua. Ihmisenä raamattu kyllä velvoittaa sinua auttamaan hädässä olevia. Siis ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Sinä, Juha Sipilä, voit auttaa omalla rahallasi ja ajallasi niin paljon kuin haluat, mutta Suomen pääministerinä saat käyttää suomalaisten rahoja vain heidän etunsa mukaisesti.
Kansa ei millään ymmärrä, että turvapaikanhakijat siirretään paikasta toiseen taksilla (MTV:n verkkosivu) ja samalla sairaat suomalaiset joutuvat odottamaan kelan taksia jopa useita tunteja säästön vuoksi. Kansa ei myöskään ymmärrä sitä, että suljet heidän koulut ja sairaalat ja samaan aikaan avaat jopa satoja uusia vastaanottokeskuksia.
Saksalaiset varmasti iloitsivat, kun sanoit heille, ettet pistä Suomen rajoja kiinni. Nyt löytyi kullan arvoinen mies, joka ottaa vastaan heidän lähettämänsä pakolaiset.
Jos olet uskonut sitä fiksua, joka väittää, että nämä turvapaikanhakijat ovat Suomen tulevaisuus maassa mihin odotetaan myöhemmin tulevan työvoimapula, olet väärässä. Taloustieteen nobelisti Joseph Stiglitz neuvoo sinua ” Suomen nykytilanteessa työnhakijoiden määrän kasvattaminen ei luo lisää työtä”( Helsingin Sanomat 22.9.2015).
Joka päivä Suomeen saapuu lähes 1000 turvapaikanhakijaa. Se on suorastaan miehitystila. Suomella ei ole varaa siihen. Suurin osa suomalaisista on erittäin huolissaan ja hyvin ahdistuneita. Jos sanoisit, että meidän pitää noudattaa kansainvälisiä sopimuksia, onhan meillä valmiuslaki. Lain tarkoituksena on poikkeusoloissa suojata maamme väestöä, turvata sen toimeentulo ja maan talouselämä, ylläpitää oikeusjärjestystä ja kansalaistemme perusoikeuksia ja ihmisoikeuksia sekä turvata valtakuntamme alueellinen koskemattomuus ja itsenäisyys.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20111552
Ashraf Benyamin
ylilääkäri, kouvola
Ilmoita asiaton viesti
Tämä Ashraf on kirjoittanut useita fiksuja postauksia. Nimestä päätellen kaverin taustat ovat jossain muualla kuin Suomessa ja voisi jälleen kuvitella että tyyppi tietää mistä puhuu.
Jostain syystä me emme kuuntele edes maanhanmuuttajataustaisten varoituksia niin tästä tphakijakriisistä/katastrofista kuin suurmoskeijahankkeesta. Ehkäpä paikalliset bodilit, liit ja emmat tietävät paremmin?
Ilmoita asiaton viesti
Persu lähettää avoimen kirjeen Juha Sipilälle? Onko Rantaselta unohtunut, että myös Perussuomalaiset ovat hallituksessa? Tuntuu, että aika monella rivipersulla näin on päässyt käymään…
Ilmoita asiaton viesti
Janne, pääministeri Sipilä johtaa hallitusta, joten kirjeen osoittaminen Sipilälle on perusteltua. Käsitykseni mukaan Perussuomalaisuus ei estä kertomasta omia ja muiden mielipiteitä, jonka pohjalta tämäkin kirjoitus on syntynyt.
Mitä tulee tähän aihealueeseen niin toistan, että esimerkiksi Hanna Mäntylän avaus Ruotsin rajan pikakäännytyksistä on hallitukseen viety ilman tuloksia toistaiseksi. Näinpä ei jää muuta vaihtoehtoa kuin kysyä suomalaisten edusta joukon johtajalta eli Sipilältä.
Ilmoita asiaton viesti
Aika monet asiat tuossa avoimessa kirjeessäsi ovat myös Perussuomalaisten hyväksymiä, mm. maahanmuuton kustannukset. Ottaen myös huomioon, että oman puolueesi edustajat hallitsevat mm. ulko- ja puolustusministerin salkkua, olisit voinut yhtä hyvin osoittaa avoimen kirjeen vaikkapa Timo Soinille. Hän on julistanut ympäri Eurooppaa, kuinka hyvin Suomessa pakolaiskriisiä hoidetaan mm. Tornion järjestelykeskuksen osalta ja tällä tavalla antanut tukensa Sipilälle. Syytät kirjeessäsi Sipilää. Yksi mies ei tätä maata kaada sen paremmin kuin pelastakaan. Politiikka on joukkuepeliä ja nyt mennään hallitusohjelmalla, jonka Perussuomalaisetkin (mkl. sinä varakansanedustajana ja Perussuomalaisena) ovat hyväksyneet. Siksi pitkä avautumisesi lähinnä hymyilyttää 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Hallituksen ( edellisten ja nykyisen ) politiikkaan kuuluu työvoimapulan mainostaminen. Tätä mantraa on hoettu kyllästymiseen asti. Huomioimatta mm ssa työmarkkinoiden rakenteellista muutosta.
Katainen 2008 /. Suomi tarvitsee 2 miljoonaa maahantulijaa
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2008/05/27/suo…
St
Stubb 2015 / Suomi tarvitsee jne..
http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/stubb_mtv_v…
Ei tietenkään pidä sotkea pakolaisia ja työperäisiä maahanmuuttajia, joista sim. Stubb puhuu, mutta kun ei Suomi houkuttele työperäisiä maahantulijoita riittävästi, niin pakolaisistako sitten haetaan lääke tähän , jo 30 vuotta puheissa eläneeseen työvoimapulaan? Suuret ikäluokathan muuten ovat jo siirtyneet eläkkeelle ja tästä eteenpäin, luontaisen poistuman kautta tilanne tulee tasapainottumaan.
Onko nyt Sipilän johdolla tarkoitus lisätä työvoimareserviä ” huomista päivää ” varten. Ainakin taxikuskeja, bussikuskeja ja pizzerian pitäjiä saadaan, kunhan ensin koulutetaan ja integroidaan tulijat. Vai haetaanko näin halpatyövoimaa yhteiskunnan varoilla elämään ?
Veikkaankin, että Suomeen tulee jatkossakin näitä turisteina Europpassa kulkevia, jotka sitten Suomen rajalla hoksaavat hakea turvapaikkaa. Onhan jo nähty, että hallituksella ei ole mitään konkreettisia keinoja, tai halua torjua tänne tulevia. Joka päivä, vähintään 100 tupsahtaa rajan yli, ja osa saa turvapaikan, tuoden huomenna myös perheensä sosiaalietuuksia nauttimaan. Puhutaan siis oikeasti isoista määristä kouluttamatonta ja integroitavaa väestöä.
Mitä muuten tekee Soini asioiden eteen ? Ei sentään lähettele idioottimaisia kutsuja netin kautta, muttei paljon muutakaan, kuin tyhjiä vaalilupauksia.
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaiset kansanedustajaehdokkaat nousevat barrikaadeille vaatimaan hallitukselta toimia. Perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa puoli vuotta laittamassa asioita kuntoon. Omat vaan ei tahdo antaa työrauhaa. Kirjoitat avoimen kirjeesi pääministeri Sipilälle. Sipilä tuskin ottaa vastaan neuvoja Perussuomalaiselta kansanedustajaehdokkaalta. Mitäpä jos osoittaisit avoimen kirjeesi puolueenne puheenjohtajalle? Hän voisi sen lukeakin. Se voisi olla suora tapa vaikuttaa.
”Suomeen tulee tällä hetkellä sankoin joukoin luku- ja kirjoitustaidottomia ihmisiä”
Antanet tähän joitain lukuja. Itse olen lukenut, että maahamme on tullut useita kymmeniä juristeja. Sairaanhoitajia ja lääkäreitä oli niitäkin ollut satoja jo elokuussa, muistan jostain lukeneeni. En omaa muistikuvaani voi vahvistaa. Voit pitää sitä vaikka kuulopuheena. Kyseisen pohjalta sinun tietosi hämmentää. Sinä blogin kirjoittajana voisit tarkistaa antamasi tiedon: Kuinka monta prosenttia maahantulleista on ollut luku- ja kirjoitustaidottomia?
Dublinin sopimuksen tulkinta taitaa olla teillä Perussuomalaisilla erittäin hyvin hallussa. Kansainväliset sopimuksetko opetettiin ensihoitaja- ja sairaanhoitaja opintojen yhteydessä tai poliisikoulussa?
Uskaltaisin itse väittää, että ministeriöllä ja Migrin johtajilla on Mari Rantasta paremmat tiedot Dublinin sopimuksesta.
Ilmoita asiaton viesti
Itse uskaltaisin väittää, että Rantasella on paremmat tiedot omasta osaamisestaan kuin Niemeläisellä. Jätetäänkö toisten koulutuksen ja taustan kaivelu ja keskitytään asiaan? Vai onko Niemeläisellä oma lusikka tässä sopassa, niin ei voi keskusetella asiallisesti. Kuka palkkasi maksaa?
Ilmoita asiaton viesti
Blogistin profiilissaan julkistamiin tietoihin viittaaminen kuuluu Puhennvuorossa vakiokäytökseen. Eilen tunnettu persukirjoittaja etsi profiilikuvauksesta oikeinkirjoitusvirheen; luultavasti ei pitänyt kouluaiheisesta blogitekstistä.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on jo ainakin toinen kommentti, jossa dissaat aloittajan koulutuksen ja ammattien kautta hänen kykyään muodostaa näkemys po. asiasta. Jäähyväiset demokraattiselle mielipiteen ilmaisemiselle?
Asiantuntijadiktatuuriako toivot? Eivät hekään omaa näkökulmaansa vastaan toimi, vai uskotko tosiaan niin?
Ilmoita asiaton viesti
Erikoismaininta ala-arvoisimmasta kommentista. Iso mies ja pysty tällaiseen.
– kas kun et arvostele kampausta? Huh-huh.
Ilmoita asiaton viesti
tässä kun näitä kommentteja lueskellu niin kyllähän nämä sun huutelut on
vaan niin turhia…
mutta ainiin… siis kuulut niihin jotka uskoo esim sen matuista että
DI-inssejä ja lääkäreitä ynnä muita korkeasti koulutettuja kaiffareita
tuolta vain pois tulee.. ja nämä sitten pelastaa Suomaan talouden omalla
panoksellaan .. 17v olevia partapoikia.. jessus sentään !!!
Turhanpäiväinen dissaaja huutelija ..
Ilmoita asiaton viesti
Mari Rantanen, kuinka moni puolueesi kannattajista on nettoveronmaksaja eli todellisuudessa osallistuu pakolaisten aiheuttamien kulujen maksamiseen? Taitavat olla melko harvassa, vai kuinka? Ainakin tilastollisesti asia on niin, että 60 % veronmaksajista maksaa tuloveroja vähemmän kuin saa tulonsiirtoja. Näiden lukujen ja persujen kannatuslukujen valossa on enemmän kuin todennäköistä, että kannattajanne ovat kaikki saamapuolella. Teidän pelkonne on siis se, että pakolaiset tulevat jakamaan teidän kakkuanne ja vaaditte, etteä se on lopetettava.
Jos kuitenkin katsotaan, ketkä rämän kakun maksvat, niin ne he kuuluvat siihen veronmaksajien joukkoon, jotka edustavat suurituloisinta veronmaksjien kymmenystä. He siis tuskin ovat teidän kannattajianne. Sen sijaan he ovat hyvin todennäköisesti kokoomuksen ja ehkä myös keskustan kannattajia, joiden verotusta hallitus ainoana veronmaksajaryhmänä aikoo kiristää yhtenä nimenomaisena perusteenaan pakolaiskriisin aiheuttamien menojen rahoitus. Hallituspuolueista kokoomus ja keskusta toimivat siis maksajien mandaatilla ja persut maksettavien mandaatilla. Se sopisi pitää mielessä, kun esität kommenttejasi verorahojen käytöstä pakolaisten hyväksi. Maksajien mielestä näytää omituiselta, etteivät maksettavat haluaisi päästää toisia maksettavia maksajien kustantamalle hunajapurkilleen.
Ilmoita asiaton viesti
Tähän blokiin ei ole paljon lisättävää.
Kiitos, Mari!
Jatka samaan malliin. Päättäjät/virkamiehet eivät voi ikuisesti pyllistää kantasuomalaisille. Mehän tämä leikki kuitenkin maksetaan.
Ilmoita asiaton viesti
Tästä bloggauksesta on tehty uutisjuttu, jonka yhteydessä on kysely pääministeri Sipilän onnistumisesta. Aika tyly on tuomio kyselyyn vastanneilta kansalaisilta. Toki on muistettava, että nämä nettikyselyt eivät ole tilastotieteellisesti päteviä, mutta silti.
Kysely löytyy tämän jutun alta:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/143169-sipilalle-r…
Ilmoita asiaton viesti
No joo…
Tuo kysely, johon minäkin laitoin ”huonosti”, ei suoraan korreloi Mari Rantasen kirjoitukseen: Ei ainakaan minun kohdalla.
Mari Rantasen kirjoituksessa puhutaan maahanmuuton rahamenoista sanalla ”miljarditolkulla”. Tuleeko nyt sitten tällaisen heiton jälkeen: ”Katsokaas, PS sai summan alle 400 miljoonan!!!! Ja siksi piti äänestää puolesta!!!”
Jossain heitossa Mari Rantanen pelkäsi, että ”ne ajaa limousiineillä Oulusta…”
Ihme heittoja. Sehän todistaisi, että he tulevat jotain pakoon, koska rahaa tuntuu entisessä elämässä piisaavan. Eli eivät ole ”elintasopakolaisia”.
Vai lähteekö arvoisa varakansanedustaja siitä, että valtio maksaa limousiineistä?
Toinen asia on tuo Dublinin yms. kv. sopimukset: Ei rajalta voida käännyttää, jos joku hakee turvapaikkaa, eikä ole hakenut sitä mistään muusta maasta.
Olen ymmärtänyt, että jopa PS-ministeri Mäntylä on myös tuossa haksahtanut.
Luulisi, että PS olisi jo tässä vaiheessa varsinaisia asiantuntijoita asiassa.
______________________
Meillä on huonoin hallitus ikinä, tai ainakin samalla viivalla Lipposen I:n kanssa.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Tänään eduskunnassa käsitellään ns. täydentävää budjettia, jossa esitetään lisättäväksi maahanmuuton kuluihin yhteensä 370 miljoonaa euroa. Ja joka ikinen perussuomalainen kansanedustaja tulee äänestämään tämän puolesta. Miksi tällaisilla blogeilla yritetään syyttää Sipilää, ja vaietaan siitä, että PS edustajat itse toimivat omien vaalilupaustensa vastaisesti. Soinihan lupasi säästää maahanmuuton kuluista 200-300 miljoonaa euroa. Ei kai se ole Sipilän tehtävä toteuttaa perussuomalaisten vaaliohjelmaa? Eikö se ole nimenomaan perussuomalaisten itsensä tehtävä?
Ilmoita asiaton viesti
Ei toki keskusta aja kokonaan PS:n politiikkaa, mutta kyllä pääministeri Sipilällä kuitenkin on vetovastuu hallituksen toimista ja näin vastuu myös minkälaista maahanmuuttopolitiikkaa hallituksessa tehdään. Dublin sopimus ei ole toiminut enää aikoihin, kun monet jäsenmaat ovat laistaneet maahantulleiden rekisteröinnit, joten ministeri Mäntylän esittäämät pikakäännytykset rajoilta olisi tullut laittaa käytäntöön. Nyt vain vieläkin odotellaan. Mitä mahtaa Sipilä ja Orpo vielä odottelevan? Sitäkö että kaikki mahdolliset majoituspaikat on täytetty ja maahan on saatu ne ’kaivatut’ 50000 turvapaikan hakijaa?
Mitä auttaisi jos PS jättäisi hallituksen? Ei niin mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Erittäin hyvin kirjoitettu….toivottavasti se kantaa hedelmää 😉
Ilmoita asiaton viesti
Pekka Roponen, on ihan turha väittää, etteikö pakolainen saisi parempaa palvelua terveydenhuollossa. Minulla on ihan omakohtaista kokemusta siitä, kuinka pakolainen menee erikoissairaanhoidossa minun kolmen kuukauden jonotuksen jälkeen saamallani vuorolla sisään vastaanotolle lääkärin kauhistellessa asian törkeyttä.
Ilmoita asiaton viesti
Varmasti löytyy viranomainen, jolle voi asiasta kertoa. Ja jos ei tapahdu mitään, niin kantelu.
Tarkoitan sitä, että jos ihmiset olisivat hiemankin huolissaan siitä, että lakeja noudatetaan, niin he tekisivät asiat viranomaisille selväksi, jotta nämäkin saadaan kuriin ja herran nuhteeseen.
Eli lakeja opiskelevia ja valvovia yhdistyksiä pystyyn vähän joka paikkakunnalle.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Ei erikoissairaanhoidossa ole mitään kiinteitä vuoroja, vaan sairaimmat ja kiireellisempää hoitoa tarvitsevat tietenkin ovat etusijalla, ovat sitten ketä tahansa.
Ilmoita asiaton viesti
Mites lääkärismiehenä otat vastaan tiedon, että Savossa ja Kotkassa on nyt löydetty keuhkotuberkuloositapauksia?
Ja tauteja, jotka ovat Suomesta kadonneet, ovat palanneet massainvaasion myötä jälleen tautivalikoimaamme?
”Maahanmuutto kuitenkin lisää tautitapauksia, sillä esimerkiksi keuhkotuberkuloosi on monessa lähtömaassa yleisempi kuin Suomessa.
– Uutena ryhmänä lisääntyvät maahanmuuttajilla todetut tuberkuloositapaukset. Tämä on trendi koko maassa, ja Ruotsissa ollut sitä jo pidempään, infektioylilääkäri Risto Pietikäinen sanoo.”
http://yle.fi/uutiset/turvapaikanhakijat_tuoneet_s…
Ilmoita asiaton viesti
Tässä yksi syy ahdinkoon !
Tähän on tultu kun ei ole päivitetty kunttien palkkakustannuksia + muita etuisuuksia valtion ja kuntien tuloihin, mitkä tehtiin 2008 kun Suomessa alkoi laskukausi, tämän seurauksena kuntien on pakko säästää, koska velkataakka on kasvanut . Säästöjä löytyisi .Esim. voi mainita kuntien kielilisät, meillä maahanmuuttajat kotoutuvat valtakieleen 1-3 vuodessa. Perustuslakeja on päivitetty Suomessa kymmeniä kertoja, ei meillä tarvita koko maata valjastaa kaksikielisyydelle, ja sen kustannuksille. Kyllä meillä kouluverkosto pitää huolen kielten opetuksesta, aivan kuten muuallakin mailmaa tehdään.
Ei yrittäjien, palkansaajien, pienituloisten, eläkeläisten, työttömien, sairaiden ja muiden huono osasten veroilla kyetä kattamaan valtion ja kuntien menoja sekä palveluja, nyt jo vanhukset + muut vähävaraiset tästä kärsivät, koska sieltä heikoimmilta aina ensin otetaan esim. vanhuspalvelujen heikennykset + omaishoidon tuet. Kuntien ja valtion työpaikat on tarkoitettu toimenpiteisiin joilla ylläpidetään kuntalaisten erilaisia tarpeita, rahamäärällä jonka kuntalaiset kykenevät kohtuudella kustantamaan .Tämä ei ole enää demokratiaa, tämä on ay-/kielimafiaa, tässä on unohdettu tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus kuntalaisia kohtaan, kun siirretään veronkorotuksilla ja asumiseen liittyvillä korotuksilla kuntalaiset ahdinkoon.
Ilmoita asiaton viesti
Sopimukset ovat sopimuksia. Suomen on turhaa pullistella Ruotsille turvapaikka-asioissa, etenkään jos ajatellaan että kyseessä on vain Dublin-asetuksen kieron tulkinnan mahdollistamaa ruotsalaisten toteuttamaa hybridisotaa meitä vastaan. 5-kolonna on huomiota herättävän aktiivinen joten jonkun sortin lustraatiota kaivataan tällekkin saralle.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-14471743527…
”Norjassa monet poliitikot ovat jo sanoneet suoraan, että turvapaikanhakijoiden lähettäminen rajan yli on Venäjän käymää hybridisodankäyntiä Norjaa vastaan.”
Se on selvää että laittomat kulttuuriset rikkaudet pitää lähettää takaisin ruotsiin, laskun kera tottakai.
Ilmoita asiaton viesti
En tiedä mihin tämän henkilön väite ”lukuisista luku- ja kirjoitustaidottomista turvapaikanhakijoista” perustuu. Itse olen toiminun vapaaehtoisena suomenopettajana ryhmälle Helsinkiin tulleita tp-hakijoita, jotka ovat kaikki Irakista. Kaikilla on koulutus ja ammatti, osalla akateeminen tutkinto. ”Omassa” ryhmässäni on mm hammaslääkäri, tilintarkastaja, kauppias, taksikuskeja, leipureita, liikemiehiä, jne. (Samassa n 150 miehen ryhmässä on myös lääkäri, eläinlääkäri, muusikkoja, jne). Ovat myös hyvin innokkaita oppimaan suomea ja jo parin kuukauden jälkeen maassamme osaavat ällistyttävän paljon. Osa on ladannut netistä itseopiskeluohjelmia. Kaikkia tietysti painaa kova huoli Irakiin jääneistä sukulaisistaan ja omasta kohtalostaan. En voi kuin ihailla näiden miesten rohkeutta ja sitkeyttä. Mielestäni Suomi saisi heistä aivan loistavaa uutta väestöä, joilla jo valmis koulutus ja työkokemusta, asenteet myös paikallaan.
Mitä tulee väitteisiin turvapaikanhakijoiden aiheuttamista kustannuksista, kaikki tutkimukset eri Euroopan maista osoittavat selkeästi, että kustannuksia aiheutuu alkuvaiheessa, mutta ne kääntyvät tuotoiksi. Nythän itse estämme turhalla byrokratialla mm tp-hakijoita tekemästä työtä ensimmäisten 3-6 kk aikana. Aivan järjetöntäm sillä työhaluja on.
Mitä tulee ”miljardien eurojen menoihin”, en tiedä mistä laskelmista nuo väitteet ovat peräisin. Kannattaa kuitenkin suhteuttaa siihen, että Suomessa menee vuodessa n miljardi € alkoholin suoraan aiheuttamiin kuluihin ja viisi miljardia epäsuorasti… 3000 ihmistä kuolee vuodessa alkoholin aiheuttamiin vammoihin tai sairauksiin. Jos Suomeen siis tulee v 2015 arviolta 30 000 tp-hakijaa, nämähän vain korvaavat 10 vuoden aikana alkoholin aiheuttamiin sairauksiin ja vammoihin kuolleet suomalaiset oletettavasti paremmalla geeniperimällä (ts. ilman ns ”rähinäjuoppous” geeniä) :-).
Itse ottaisin naapurikseni mieluummin kenet tahansa näistä tp-hakijoista kuin vaikkapa juopon, rähjäävän ja ennakkoluuloisen perussuomalaisen 🙂 Ja kiitos, olen jo elokuussa tarjonnut Turun saaristossa sijaitsevaani kesämökkiä ja vierastupaa ilmaiseksi Migrille tp-hakijoiden asuttamiseen vain sähkölaskuja vastaan (viikkoja ennen Sipilää), mutta Migri kieltäytyi tarjouksesta, oletan että ovat liian kaukana. Kotiinikin ottaisin, jollei putkiremontti olisi juuri tulossa 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Olen itse yrittänyt työllistää muutamaa maahanmuuttajaa. Ja nämä osaamiset on kyllä olleet kovasti liioiteltuja. Enemmänkin kysymys on siitä, mitä he ehkä haluaisivat olla. Esimerkkinä autokuski, joka ei ole koskaan ollut edes ruohonleikkurin ratissa. Jos lähtökohtana on se, että omat paperit on tarkoituksella tuhottu ja maahantulo alkaa epämääräisillä tarinoilla niin jokainen järkevä ihminen epäilee myös muita tietoja. Suomen maahanmuuttovirasto ei tietenkään epäile vaan kirjoittaa sanelun mukaan.
– Toki kannattaa kokeilla vaikkapa afganistanilaista hammaslääkäriä, jos kantti kestää..
Ilmoita asiaton viesti
”Esimerkkinä autokuski, joka ei ole koskaan ollut edes ruohonleikkurin ratissa.”
Eikä varmaankaan ole ollut myöskään lumiskootterin ratissa? 😉 Oliko Afgaani jonka kylässä ei ollut golfkenttää?
________________________
Juu, mä tunnen oikein roppakaupalla venäläisiä, jotka eivät ole olleet kummankaan ajopelin ratissa, mutta ajaneet tukkirekkaa ammatikseen. Ja ajavat paremmin kuin moni muu rekkamies (koska NL:n aikan koulutus oli todella perusteellinen).
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Mari.
Ilmoita asiaton viesti
”Itse olen toiminun vapaaehtoisena suomenopettajana ryhmälle Helsinkiin tulleita tp-hakijoita..”
http://www.kysy.fi/kysymys/onko-nama-kaikki-virat-…
Oli rikollisuuden motiivi miten jalo tahansa. Laiton maahantunkeutuminen ilman asiaan kuuluvia papereita on kuitenkin rikos ja oikeusvaltiossa kaikki rikollinen toiminta tapahtuu aina ilman lain suojaa. Normaalisti rikolliset tajuavat olevansa lain väärällä puolella ja muutenkin jäävejä ottamaan kantaa rikolliseen toimintaansa.
Käsittämöntä että nämä rikollisesta toiminnasta hyötyvät välistävetäjät kehtaavat julkisesti puolustella rikollista toimintaa, rikollista toimintaa josta itse hyötyvät monella tapaa ja rikollisuuden kustannukset maksatetaan yhteiskunnalla.
Täytyy muistaa että tätä toimintaa pyöritetään samaan aikaan kuin valtiovalta itse kampanjoi harmaasta taloudesta ja mustasta tulevaisuudesta.
https://www.google.fi/search?q=harmaa+talous+musta…
Ilmoita asiaton viesti
Jos herra Tervon mielestä on rikollista paeta hengenvaaraa, niin sitten olen sanaton. Oletko valmis kertomaan pakkonaittamista, happopesua ja kunniamurhaa pakenevalle nuorelle naiselle, että hän on rikollinen, koska ei alistu kohtaloonsa?
Oletko ihan vakavissasi, vai onko tämä sittenkin parodia nuivista, onhan?
Ilmoita asiaton viesti
Tämänkin herra Puupään aivopieruja ja älyllisiä tuhnuja seuranneena voisi olla ihan hyvä idea olla hiljaa ja sanaton.
Ilmoita asiaton viesti
Kalevan uutinen:
”14-vuotias kempeleläinen tyttö raiskattiin Kempeleen Asematiellä maanantai-iltana kello 22.30 aikaan.
Poliisin mukaan kaksi ulkomaalaistaustaista miestä oli käynyt tyttöön käsiksi ulkona, ja ainakin toinen miehistä oli raiskannut hänet”.
Suvakkien mielestä kaikki menee kuitenkin hienosti ja on ihanaa kun ulkomaalaisia matkailijoita käy täällä tutustumassa suomeen.
Heistä jopa kolmasosa saattaa jäädä pysyvästi tänne.
Jotkut suomalaiset on vaan pölvästejä kun heittelevät savupommeja ja kehtaavat arvostella tätä hienoa toimintaa, niin kuin tässä plogissakin tehdään. Mielestäni täysin hyvästä syystä.
Perussuomalaiset ei tällaista hyväksy. On kysymys siitä voidaanko hallituksessa kuitenkin saada tähän jotain järkeä, vai nostetaanko kädet pystyyn ja mennään laulukuoroon.
Ilmoita asiaton viesti
ei suomen tuho ole sipilän tyhmyyttä, vaan rohkeuden puutetta vastustaa EU:sta tulevia käskyjä. ei suomalaisilla päättäjillä ole suomessa mitään muuta virkaa kuin panna EU käskyt täytäntöön.
Ilmoita asiaton viesti
Ottamatta kiihkeästi kantaa pakolaiskysymykseen, blogikirjoituksessa on eettisesti ja esteettisesti monta häiritsevää asiaa, joita voisi kehittää jatkossa:
1) Ratsastaminen pääministeri Juha Sipilän nimellä otsikkotasolla. Tämä on yksi klikkijournalismin muoto ja osoittaa huonoa arvostelukykyä: kirjoituksen asiaa ei kerrota otsikossa.
2) ”Avoin kirje” -mahtipontisuus luo kirjoittajasta kornin käsityksen, mikä ei auta viestin lukijan asennoitumista itse asiaan.
3) Jumalan esiin repiminen ja sillä korottautuminen jo toisessa lauseessa. Ihan oikeesti, hei.
4) Velkatasapainosta johtuvien leikkausten ja pakolaisten koplaaminen samaan aiheeseen. Epäeettistä, ellei kirjoittaja ymmärrä että elämä ja politiikka on eri osista muodostuva kokonaisuus. Jos kyse on jälkimmäisestä, siihen on olemassa herättävä testi: ”Kummalta mieluummin leikkaat jos on pakko, lapsilta vai vanhuksilta?” (Vinkki: jos vastausta ei halua antaa, ei kannata koplata muitakaan aiheita.)
5) Kirjoitus käsittelee kansainvälistä ongelmaa (pakolaisuus), mutta ajattelee sitä vain suomalaisesta näkökulmasta. Ei edes EU-tason, tai globaalisti. Mitä taas hallituksessa – oli siellä ketä tahansa – joudutaan ja jopa osataan ajatella. Jos ei halua tai osaa käsitellä kansainvälistä ongelmaa kansainvälisestäkin näkökulmasta, ajattelu ja sen merkittävyys on lähellä nollaa.
6) Viimeisen kappaleen lause: ”mandaattia tämän maan tuhoamiseen”. Suhteellisuudentaju ja järkitasolla pysyvä ilmaisu olisi suotavaa politiikassa. Näin tunnepitoisilla ääreisilmaisuilla ei ole muuta kuin poliittisen keskustelun uskottavuutta ja laatua heikentävä vaikutus. Joten miksi poliitikko käyttää niitä?
Nämä näin sitoutumattoman politiikasta kiinnostuneen ihmisen näkökulmasta.
Skarppauksen paikka, eikö?
Ilmoita asiaton viesti
Ideologia menee ohi skarppauksen. Ideologisti uhraa kaiken ideologialleen. Kansallismielin uhraa oman maansa hennon demokraattisen keskustelutaidon sille että saa levittää mannertenvälistä vallankumousideologiaansa. Tärkeämpi puhua samaa kieltä kuin amerikkalainen kristillinen oikeisto kuin suomalaisten huolellisemman argumentointitavan vaaliminen.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista. Saatat hyvinkin olla oikeassa, mutta olen itse kyllästynyt juupas-eipäs-polarisointiin.
Siksi keskityin vain blogikirjoituksen rakenteellisiin vikoihin, jotka ovat joko osaamattomuuden tai perehtymättömyyden seurausta, tuskin molempia.
(Olen kai tällainen nettikeskustelupoliisi, joka yrittää tuoda järjen valoa pimeyteen ellei syvyyksiin. Kun näen jotain vastuutonta tai moraalitonta, kopautan kevyesti. Esimerkiksi Heikki Patomäki (vas) yritti eduskuntavaalien 2015 alla täällä US.fi:ssä ratsastaa vähän väliä Stubbia demonisoimalla.)
Ilmoita asiaton viesti
Juu olihan sinun kommenttisi laadukkaampi kuin minun ; )
Ilmoita asiaton viesti
Ja sinun huomattavan paljon laadukkaammin kiteytetty. 😉
Ilmoita asiaton viesti
Todellisuus kumminkin on…
Suomi on pieni valtio, väkiluvultaan.
Meillä ei ole varaa leikkiä mailmanpoliisia USA:n rinnalla tai esittää talouspakotteita kärsimättä itse.
Nyt olemme siinä tilanteessa johon nämä leikit on johtaneet…
Euro ei kauan kanna eikä eurooppa kauan pysy kasassa.
Taloutta ajatellen olisi järkevää avata Venäjän raja kaupankäynnille, ennen kuin heidän sisämarkkinat kehittyvät liikaa…
Eli Mannerheimin liike käteen.
Suomen pitäisi pyrkiä olemaan pohjolan Sveitsi, puolueeton..
Näin ollen toimia kun monialayritys, pyrkiä tavoittelemaan voittoa eikä poliittista hyväksyntää konkurssin uhalla.
Kiitos.
Ilmoita asiaton viesti
Kempeleellä on raiskattu 14 -vuotias tyttö. Tekijöinä afgaanitaustaiset nuoret miehet. Pääministeri Sipilä on kutsunut koolle sisäministeri Orpon ja työ- ja oikeusministeri Lindströmin. En laita linkkiä, jokainen löytää iltalehtien sivuilta.
On mahdollista, että herääminen tapahtuu, kun ongelmat tunnistetaan lähipiireissä.
Ilmoita asiaton viesti
Ikävää luettavaa tuo. Toivotaan, että rangaistus on riittävä ja toivotaan myös, että tyttö toipuu ja jaksaa uskoa ihmisiin. Mitenkähän muuten oikeutta luettais, jos Suomalaiset kollit kävisivät Kabulissa raiskaamassa jonkun paikallisen lapsen ? Taitais tulla ehdonalainen….
Ilmoita asiaton viesti
Pekka Roponen, et viitsisi kirjoitella roskaa kun ilmeisesti et koskaan ole ollut erikoissairaanhoidossa. Potilaat nimittäin asetetaan jonoon toki kiireellisyysnäkökohdan mukaan ja siitä ilmoitetaan asianomaiselle kirjallisesti. Jonoa hoitaa vielä asiaan perehtynyt jononhoitaja. Ei ole oikeutettua, että Suomeen veronsa vuosikymmeniä maksaneen kansalaisen virallisen vuoron voi pakolainen ohittaa. Eli siis henkilö, joka ei ole penniäkään tänne koskaan veroa maksanut eikä millään tavoin työllään tätä maata hyödyttänyt. Kärsiköön kivuistaan vuoroaan odotellessa kuten tekee suomalainenkin.
Ilmoita asiaton viesti
Höpö höpö.
Kun ihmiset laitetaan kiireellisyysjärjestykseen, niin se tehdään lääketieteellisin perustein. Ei sitä tutkita tai kysytä kuinka paljon veroja on maksanut.
Ja jos halutaan sellainen systeemi, niin en voi muuta kuin ihmetellä.
Ajattele nyt: Arkkitehti sanoo luukulla; ”Mä oon arkkitehti, mä maksan enemmän veroja kuin toi raksaduunari, joka luulee olevansa seuraava – mutta (PS?)-systeemihän on se, että mä meen ekana!”
Jononhoitaja on saattanut erehtyä asiassa (vaikka onkin erittäin asiantunteva).
Ja seuraavana päivänä ehkä jossain muualla kävi päinvastainen tapaus; kantasuomalainen ohitti virheellisin/inhimillisen erehdyksen perusteella mamun.
Eihän näiltä mamuilta kuule koskaan: ”Mä oon mamu, mä meen ekana!”, vai?
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Et taida oikein ymmärtää mitä erikoissairaanhoito tarkoittaa.
– Onnettomuuspotilaat eivät ohita ketään jonossa, heitä hoitaa eri lääkärit.
– Luku- ja mm. jonojärjestystä ymmärtämättömälle toki tulee ongelmia.
– Ehkä sinä voisit alkaa opastamaan henkilöitä, jotka eivät suomen virallisilla kielillä pärjää?
Ilmoita asiaton viesti
Niin, en todellakaan tiedä mitä kaikkea sana erikoissairaanhoito pitää sisällään, mutta ainakin minä ohitin monet, kun todettiin, mistä lie lääkäri tupsahtanut, että umpisuoleni oli jo puhjennut ja minua vietiin leikkaukseen.
Mutta tässä on kerrottu, että
– Jonoa hoitaa tähän erikoistunut henkilö.
– Ja että mamu laitettiin etummaiseksi jonoon.
Olisiko mamun pitänyt ymmärtää, niinkuin mitä? Protestoida, ettei se ole varmaankaan hänen vuoronsa? Tai mitä hänen olisi pitänyt tehdä? Mihin hän tarkkaan ottaen syyllistyi?
P.S. Siitä olen iloinen, että Sinä Eero ainakin esiinnyt kuvan kanssa.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Minä hoidan itse oman poliklinikkani jonon, ei kaikilla poliklinikoilla ole jonohoitajia. Poliklinikka-aika on aina summittainen, koska lääkäri voi yhtäkkiä kesken ajanvarausvastaanoton joutua kiireellisiin tehtäviin muualle, ei sille mitään voi.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Mari Rantaselle hyvästä kirjoituksesta. Nyt, kun on tullut tietoon pakolaispoikien Kempeleellä tekemä raiskaus, on kirjoitus entistä ajankohtaisempi. Tämä ei ole ainoa pakolaisten tekemä rikos Suomessa, vaan niitä on jo lukuisia, mutta niistä ei jostain syystä kirjoiteta lehdissä tai uutisoida televisiossa. Onneksi SOME paljastaa Suomessa senkin, mitä media sensuroi.
On kohtalon ivaa, että raskaus tapahtui Kempeleessä eli pääministerin pakolaisille luovuttaman asunnon sijaintikunnassa. Se olisi vielä puuttunut, että raiskaajat olisi löydetty sieltä. Mahtaa olla maailman naiiviuden ja silmäisyyden huippu pääministeriltä luovuttaa asuntonsa moiseen käyttöön.
Perussuomalaiset on aina tunnettu maahanmuuttokriittisyydestään. Kyllä nyt olisi aika ruveta tämä kriittisyys näkymään konkreettisesti hallituksen työskentelyssä ja päätöksissä. Jollei mitään positiivista tapahdu, kannatus tulee putoamaan entisestään. Valtaosa suomalaisista on nykyään hyvin pakolaiskriittisiä.
Ilmoita asiaton viesti
Mahtaakohan Sipilä puuttua yhtä suurella intensiteetillä Lestaadiolaisten keskuudessa tapahtuneisiin lasten hyväksikäyttöihin ? Varmaankin, muutenhan hän ei toimi tasapuolisesti, vaan kohdentaa toiminnan johonkin erilliseen ryhmään.
https://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
Ilmoita asiaton viesti
Jos ja kun kerran sisäministeri Petteri Orpo (Kok.) ja myös pääministeri Juha Sipilä (Kesk.) harjoittavat Perussuomalaisten kannalta näin perusteellisesti väärää migraatiopolitiikkaa, eikö blogistin pitäisi kääntyä PS:n puheenjohtajan Timo Soinin puoleen ja pyytää, että persut lähtisivät tällä päivämäärällä hallituksesta.
Blogisti voisi myös pyytää puhemies Maria Lohelaa (PS) valtakunnan kakkospaikalta pitämään näistä maahanmuuttoasioista järeän puheen.
Ilmoita asiaton viesti
Uotilalla on erikoiset jutut.
Eduskunnan puhemies ei puutu päivän politiikkaan.
Perussuomalaiset on hallituksessa niin kauan kuin se on parempi vaihtoehto kuin oppositiossa huutaminen.
Sipilä on kutsunut kriisikokouksen koolle Kempeleen tapauksen vuoksi.
Ilmoita asiaton viesti
Henry Björklid, älä viitsi sinäkään jauhaa roskaa. En minä ole väittänytkään, että verojen mukaan ihmisiä laitettaisiin jonotusjärjestykseen. Totesin vain, että palveluista nauttii henkilöt, jotka eivät sitä ole tehneet. Veronmaksajien rahoillahan koko systeemi on rakennettu. Järjestystä voi todellakin muuttaa, mutta silloin siitä informoidaan asianomaista henkilöä ja annetaan samalla uusi aika. Joskus näin tapahtuukin. Sitä ei pyyhälletä toisen vuorolla sisään, mot. Aika ikävää tämä keskustelu, kun ei edes haluta pysytellä asiassa, vaan pääasiana tuntuu olevan vastapuolen mollaaminen ja omien ideologioiden valkopesu.
Ilmoita asiaton viesti
Kuitenkin:
Kysyitkö jos kyseinen henkilö oli maksanut veroja? Vai mistä tiesit ettei ollut?
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Ilmoitan ylläpidolle.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä!
Ilmoita asiaton viesti
”Olette olleet pääministeri viime huhtikuusta lähtien ja täytyy sanoa, että olette lyhyessä ajassa onnistuneet syöksemään Suomea kohti pohjakosketusta. Suomi kuntoon- sloganinne on vaihtunut Suomi sakkaa -sloganiksi.”
—
En ole ollut koskaan keskustan kannattaja, enkä ole nytkään, mutta olen todella tyytyväinen, että systemaattinen ja prosesseja noudattava insinööri Sipilä on maamme pääministeri. Missähän kunnossa Suomi olisi tällä hetkellä, jos pääministerinä olisi perinteinen poliitikko kokoomuksesta, sosiaalidemokraateista taikka perussuomalaisista. Olen täysin vakuuttunut, että taloutemme suistuisi vielä kovempaa vauhtia alaspäin, sillä perinteiset poliitikot eivät pysty tekemään todella kipeitä päätöksiä ollenkaan, tai ainakaan tarpeeksi nopeassa aikataulussa.
Ilmoita asiaton viesti
Juuri näin Sipilä kyllä on hoitanut homman niin hyvin kuin näissä olosuhteissa on mahdollista.
Ilmoita asiaton viesti
Älä nyt liioittele. Anjan täytyy olla lesta, tai vähintäänkin kepuli 🙂
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015091220337136_u…
Ilmoita asiaton viesti
Oho, heti henkilökohtaiseksi. Sanovat, ettei juoppojen pitäisi kirjoitella someen yömyöhään kännissä. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
En tiedä tuliko tämä jo sanottua, mutta ”kansainväliset sopimukset” eivät velvoita Suomea ottamaan Suomeen turvapaikanhakijoita. Turvapaikan voi tarjota myös jostain muusta maasta.
Näin toimii Australia, kaikkien sopimusten mukaisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Summa summarum. Jos teitittelee, kannattaisi kenties opetella sen taito.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksemme persuja ei enään tämän hallituskauden jälkeen näy, loppuu nämä vihapuheet ja mölinät heidän suustaan. Meinaatko että Sipilä ja hänen hallitus on saanut aikaan koko eurooppaa koskevan pakolaistulvan. Olet aika naivi.
Toisekseen puhut suomen syrjäytyneistä alappas kuule keräämään joukkovoimaa tekemään talkootyötä heidän hyväkseen heistä, jotka jatkuvasti meitä myönteisiä suvakeiksi haukkuu. Onhan teillä voimaa pistää köyhän asiat kuntoon, kuten me teemme ilmaistyötä pakolaisten eteen, tehkää te suomen syrjäytyneitten elämä hotelli tasoiseksi.
Nostan hattua jos saat sellaiset joukkovoimat liikkeelle syrjäytyneitten eteen kuin me olemme saaneet pakolaistyöhön vapaaehtoisia. Hyvää jatkoa valitsemallesi tielle, se on raskas kantaa vihaa puserossaan.
Ilmoita asiaton viesti
Totta, varmaan persuilla on nyt laulut aika vähissä. Jos nyt kannatusluvut mitään vielä kertovat. En kuitenkaan lähtisi vihapuheita persujen piikkiin laittamaan. Kyllä maassa on oikeasti rasistisia ryhmiä, joilta löytyy vihapuheita ja tekoja, otetaan vaikka esimerkkinä nämä vasemmiston ja ryhmä X n mobiloimat kiakkoviaraat.. Ei jäänyt toiminta pelkälle puheasteelle. .
Rajoittamalla sananvapautta lisätään muuten inhoa ja vihaa päättäjiä kohtaan.
Toivotaan, että tämä lapseen ( alle 15 v ) kohdistunut törkeä väkivalta laukaisee keskustelun pedofiliasta, jota esiintyy mm ssa Sipilänkin edustaman lestadiolaisuuden piirissä. Eikä ole ihan uusi juttu tämä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tässä mitään uutta ole. Jo parinkymmenen vuoden ajan on saatu kuulla samaa saarnaa ja valitusta pakolaisten hyvistä oloista. Heillä on autot, puhelimet, hyvät vaatteet.
Nyt kun tämä turvapaikanhakijoiden ja mamujen vyöry on saamassa lopullisen käänteen, niin johan se huomataan kaikessa karmeudessaan.
Luin tuossa jonkun kirjoittaneen, että Sipilä ei itse ole päättänyt maahanmuutoista, vaan toimii EU:n käskyjen mukaan. Niin asia taitaakin olla. Meillä nyt vain yksinkertaisesti ei ole mitään itsenäistä valtiota enää.Suomi on luovutettu EU:n hallintaan, ja tässä on seuraukset.
EU:hun mentiin kierosti ja valheelisesti. Kansan enemmistö äänesti vastaan.
Joillakin poliitikoilla tai hallituksella ei ollut ymmärrystä arvostaa suomen kansaa ja identiteettiä. Tulevaisuus näyttää pelottavalta.
Ilmoita asiaton viesti
Käsittääkseni eduskunta on sitä varten että siellä säädetään lakeja ja laitetaan niitä normiteiden kautta käytäntöön. Miksi siis vedotaan jokaisessa asiassa lakiin? Eikö huvita tehdä töitä suomen kansalle? Muuttakaa ne lait tätä päivää vastaaviksi!
Poliittinen korrektius tulee auttamattomasti tiensä päähän tällä vatuloinnilla, kun kansa lopulta päättää niin.
Marille jälleen kiitokset ja antaa näiden lampaiden määkiä. Vähemmistönä on äänekästä olla 😉
81% jo vastanneista sitä mieltä, että Sipilä on hoitanut tehtävänsä huonosti.
Ilmoita asiaton viesti
Näyttäisi tuo aikaisempi kommentti menevän jotenkin feminismin puolustamisen piikkiin. Sinänsä aiheetonta, koska ei mielestäni liity tähän itse asiaan mitenkään. Enemmistö taitaa lopulta saada suuremman äänen aikaiseksi.
Ja vielä Sipilästä sen verran. Toistan vielä, ettei hän juurikaan ole vastuussa maahanmuutosta. Hänen asemansa ei ole helppo, ja tuskin todella kukaan muukaan asiaa paremmin olisi hoitanut.
Tässä oleva äänestys ei ole kovin virallinen. Toki kai virallisemmankin voi tehdä jos haluaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ei todellakaan mene. Olen ennemmin sovinisti kuin femakko =D Kansan suuri enemmistö on vaiennut toistaiseksi mutta sekin tulee muuttumaan. Nyt rääkyvät ”refugees welcome” ja unelmapoppoo vaikka ääni on hieman hiljentynyt. Mahtaakohan syynä olla se, että totuus iskee yleensä lujaa 😉
Ilmoita asiaton viesti
Toni Viljamaan asiantuntevat lausunnot auttavat meitä toivottavasti ymmärtämään paremmin nykytilaa ja käyttäytymään sen mukaisesti niin somessa kuin muutenkin elämässä.
Isis-värvärit elävät riidankylvöstä
Sunnuntai 22.11.2015
10B2103CF887934EA8B4E22752C5C276
Kolumnikuva Toni Vailjanmaa
Tammikuussa 2015, pian Charlie Hebdo -pilalehteen suunnatun terrori-iskun jälkeen Vaasasta nousi valtakunnalliseksi väite, että maahanmuuttajanuoria oli yritetty värvätä kotikäynneillä ääriryhmä Isisiin.
Vaasan aikuiskoulutuskeskuksessa koulutuspäällikkönä työskentelevä Juha Tuomikoski kertoi, kuinka maahanmuuttajanuorten ovikelloja oli soiteltu. Tulija oli saarnannut pyhästä sodasta (Pohjalainen 15.1.).
Vihreiden varavaltuutettuna toimiva Tuomikoski arvelee nyt, että reilu viikko sitten Britanniassa pidätetty kurdi Awat Hamasalih olisi käynyt Vaasassa värväämässä.
Turussa asunut Hamasalih karkotettiin Suomesta tammikuussa. Suojelupoliisi ei vahvista eikä kiistä asiaa. Vaasalainen kurditulkki Ari Pazir sanoi perjantain Pohjalaisessa, että Vaasassa värvättiin Isisiin 2013–14. Nyt värväys olisi loppunut.
On tärkeää pystyä ymmärtämään, miten tämän ajan pahin vitsaus pyörittää toimintaansa. Valitettavasti myös suomalaisten täytyy valpastua, eikä tuudittautua pilvilinna-ajatuksiin härmäläisestä lintukodosta. Se, mitä tapahtuu metropolin vilinässä tai Lähi-idän aavikolla voi näkyä myös Pohjanmaalla.
Huhut vellovat rumina. Niillä ja suoranaisilla valheilla pyritään tietoisesti lyömään kiilaa eri ihmisryhmien väliin. Siihen samaan pyrkii myös Isis, joka puhuu ”harmaasta vyöhykkeestä” ja sen tuhoamisesta. Isisin maailma jakautuu kahteen, vääräuskoisiin ja Isisin islam-tulkinnan omaksuneisiin oikea-oppisiin.
Harmaalla vyöhykkeellä olevat maltilliset muslimit syyllistyvät Isisin mukaan tekopyhyteen. Isis vaatii muslimeja valitsemaan puolensa. Monet asiantuntijat varoittavat siitä, että muslimeihin kohdistuva kova paine ja yleinen syyllistäminen pelaavat valtteja suoraan Isisin kouraan. Isis-värvärit sanovat: sinua pidetään Suomessa pohjasakkana, liity siis meihin.
Muslimiyhteisöjen tulisi puolestaan paljon nykyistä näkyvämmin ja tiukemmin taistella ääriaineksia vastaan, niin että valtaväestö todella vakuuttuisi rauhantahtoisuudesta.
Luotettavuuteen nojaavalle perinteiselle medialle aukeaa työsarkaa totuuden etsijänä ja virheellisten tietojen korjaajana. Pohjanmaan poliisi on myös tehnyt arvokasta työtä huhujen lopettamiseksi. Niin teki myös Kauhavan vastaanottokeskuksen johtaja Ilkka Peura, joka lopetti huhun siitä, että vastaanottokeskuksesta olisi löydetty räjähteitä.
Riidan kylväminen käy terroristeille. Erityinen kiinnostus kohdistuu nuoriin muslimeihin, jotka ovat epävarmoja identiteetistään.
Euroopassa on suuria ongelmia kotoutumisessa. Yhdysvalloista Isisiin on liittynyt selvästi vähemmän väkeä kuin Euroopasta, vaikka juuri USA:n liput palavat Lähi-idän mielenosoituksissa. Yhdysvaltoihin muuttajista tulee amerikkalaisia, he eivät koteloidu omiin ryhmiinsä kuten Euroopassa.
Kyse ei ole siitä, että köyhät radikalisoituvat ja alkavat jihadisteiksi. Joukossa on paljon hyväosaisia. Kyse on enemmän siitä, että eurooppalainen maahanmuuttojärjestelmä korostaa erilaisuuksia eikä edes halua sopeuttaa tulijoita tavallisiksi kansalaisiksi.
Tämän vuoden jälkeen Suomen tulee kotouttaa yli 10 000 turvapaikan saanutta ulkomaalaista. Virta jatkuu. Tällaisen tilanteen edessä Suomi ei ole ollut koskaan. Sopeuttamiseen tulee kiinnittää huomiota nyt, kun vielä etsitään patjoja hätämajoitukseen.
TONI VILJANMAA
toni.viljanmaa@i-mediat.fi
Twitter: @TSViljanmaa
Ilmoita asiaton viesti
Niin helppoa ja yksinkertaista poliittista retoriikkaa. Asian toisella puolella on myös pelkäävä ihminen. Kenestä meistä olisi kääntämään kumivene takaisin aavalle tai vastamaan edes jotakin isälle jonka syliin 10-vuotias poika ammuttiin. Minusta ei olisi venettä kääntämään ja sanatkin jäivät kurkkuun.
Ilmoita asiaton viesti
”Asian toisella puolella on myös pelkäävä ihminen.”
Tässä on erinomaisen hyvin kiteytettynä se, mitä olen ehtinyt miettimään kirjoitettuani hieman nokkavan vastauksen ylemmäs tähän blogikirjoitukseen 24.11.2015 13:22 kommentti #91.
Luettuani Mari Rantasen esittelystä hänen koulutuksensa (ensihoitaja, sairaanhoitaja, poliisin perustutkinnon suorittanut) arvaan tuskin väärin, että kyseessä on voimakkaasti turvallisuushakuinen ihminen. Tämä on HYVÄ ja normaali, inhimillinen piirre.
Muistiinpano itselle: on eroteltava paremmin, mitä eroja on tietämättömällä rasismilla ja ”suojautumisvaistolla”. Monelle tämä toki on jo aiemmin itsestään selvää, mutta itse en ole halunnut aktiivisesti joutua syvemmälle tähän aihealueeseen ja keskusteluihin. Sieltä kantautuva mökä lannnistaa.
Olen tänään oppinut jotain hyödyllistä! Molemmilla puolilla on pelkääviä ihmisiä, joita ei tunnista ihonväristä tai kannanotoista.
Ilmoita asiaton viesti
Kato kun lupaa kaikkitietävän satusedän nimeen, niin satujahan sieltä tulee. Mitä jos lupaisi Suomen kansalle, eikä millekään näkymättömälle pinkille yksisarviselle?
Ilmoita asiaton viesti
Mari Rantaselta erittäin hyvin omaan maalaisjärkeeni käyvä blogi. En omaa mitään valtio-oppiin tai sosiaalialaan liittyvää koulutusta, joten en voi sillä perustella mielipidettäni. Kaupallinen koulutukseni ei tue ainakaan tätä EU: n ja Suomen turvapaikan haku – politiikkaa taloudelliselta kantilta.
Sipilän tempoilevan ”soutamis- ja huopaamisjohtamisen” arvelen taas perustuvan juuri tähän hänen kokemukseensa yritysjohtamisesta, joka ei käy pääministerin paikalla sillä poliittinen- ja yritysjohtaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.
En kyllä ymmärrä Soiniakaan. Miksi myydä kaikki periaatteensa ministerin paikasta ja viedä samalla puolueelta uskottavuus ja kannatus.
Kyllä oppositiossa olo olisi ollut mielestäni puoluekannatuksen vuoksi vähemmän huono vaihtoehto kuin periaatteiden myyminen.
Mutta kaiken alku ja juuri on kuitenkin EU: n Merkelin ja Hollanden huonosti johtama ja yksistään kiinteään integraatioon tähtäävä huono politiikan hoito, joka käsittääkseni tulee kaatamaan sekä EMU: n, että EU: n.
Valitettavasti vain Suomi sokeasti roikkuu mukana tässä politiikassa, viimeiseen asti.
Ilmoita asiaton viesti
Marilla on hyvin asiallinen ja helposti ymmärrettävä kirjoitus. Jari Tapani Lindström haluaa työlupia näille mamuille. Missäköhän utopistisessa, omassa maailmassaan nuo ministerit elävätkään? Ei maalaisjärjen häivääkään. Eihän halukkaille suomalaisillekaan ole töitä. Muutenkin Kuinka he kehtaavat näyttää naamaansa ihmisille ja valehtelevat ja pettävät kaikki lupauksensa; kysynpä vaan. Äänestäminen loppuu tähän varmaan minulta ja muutamalta kaveriltakin-
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaiset saivat hämmennykseen duunarit, katteettomilla, eli valheellisilla lupauksilla. Tuollaista puoluetta ei tarvita mielestäni enää.
Hallitus jatkaa vanhaan edellisen hallituksen malliin. Ei ihme, kun suosio on laskenut, kuin lehmän häntä. Demarit nousevat jälleen todellisena työväen puolueena. Tosin oppositiossa on helppo heitellä.
Ilmoita asiaton viesti
Nuolee ylöspäin ja potkii alaspäin. Arvaa keiden tapa.
Ilmoita asiaton viesti
Voisiko joku kirjoittaa lyhyen selvityksen, että miten nämä sopimukset (Schengen, Dublin, Geneven pakolaissopimus, muita sopimuksia?) vaikuttaa yhdessä koko tähän pakolaiskenttään. Eli toimiiko sopimukset käytännössä tasapainoisesti, toisiaan tukien, vai syntyykö ristiriitoja, tulkintaongelmia jne. Kiitos etukäteen.
Ilmoita asiaton viesti
aivan loistava kirjotus mari, suomella ei olisi mitään velvollisuutta päästää tänne yhtäkään matua jos olisimme pysyneet erossa eu:sta, joka ei ole mitään hyvää tuonu suomelle, päinvastoin. en jaksa ymmärtää tuommosia ”bodeja” joille tämä maa merkitsee noin vähän että on valmis antamaan suomen islamisoitua. koska totuushan on että noiden ainoa tarkotus on ”vallata” koko eurooppa, jokapuolellahan on siitä jo nyt selvät merkit. nykyinen hallitus on ajanut suomen enemmän suohon kun mitä se on koskaan ollut, ja ikäävä sanoa mutta en usko että paluuta entiseen enään on, kiitos näiden sokeiden suvakkien ja kukkahattujen, ja eihän se voi olla laillista että suomalaisten verorahoja lykätään täysin ulkopuolisiin jotka eivät ole lanttiakaan tämän maan hyvinvointiin antaneet koskaan, ja nyt meidän päättäjät kiristää veronmaksajilta koko ajan lisää että nämä tunkeutujat saavat ilmaset asunnot ja täydellisen ylläpidon rahoilla jotka kuuluvat suomen asioinin ja suomalaisten hyinvoinnin kehittämiseen :/ ottakaa nyt pää pois sieltä takalistosta jo pikkuhiljaa ennenkun suomi on kokonaan tuhoon tuomittu. joka islamistisessa maassa on pelkkää sotaa ja siihen liittyviä hirveyksiä (näkyy jo mm ruotsissakin) ja sen kaaoksen nuo tuo myös suomeen kun niitä tarpeeksi tänne päästetään, ei kukaan voi olla niin tyhmä ettei sitä tajua kun pikkusen seuraa mitä islam on saanut aikaan…voiko joku sanoa edes yhden hyvän asian islamin tuomasta hyvästä asiasta, haluaisin tosi mielelläni sen kuulla??? ISO PEUKKU SINULLE MARI KIRJOTUKSESTASI JA HYVÄÄ JOULUA (kinkkuineen 🙂 )!
Ilmoita asiaton viesti
Voin vakuuttaa, että Sipilän ideologian takana on sekä kiihkeä usko jumalaan ja siihen ajatukseen, että annetaan asioiden mennä ”niin kuin jumala sitä haluaisi”. Ja myöskin epästabiili henkinen tila johtuen perhetragediasta. Ei toki ole hänen vikansa, mutta kyseessä on sairas henkilö, jota käytetään törkeästi hyväkseen.
Ilmoita asiaton viesti
Päivänselvää vihapuhetta. Rasistista . Fasismia.
Ilmoita asiaton viesti
OHOOOOOOOOO…. IHAN NOIN SUPPEA EI KANNATA KUITENKAAN OLLA. 🙂
Ilmoita asiaton viesti