MariPSRantanen

Kaikki blogit puheenaiheesta Anne Berner

Anne Bernerin ilmastobluffi

Yrittääkö Berner verottaa autoilijoita nyt "ilmastobluffin" avulla - ratkaisu löytyy kuitenkin metsästä ja kaasusta suurteollisuuden kautta

Anne Bernerin taksiuudistus romutti turvallisuuden ja loi sekaannuksen alalle

KELAn asiakkaat ovat saaneet odottaa taksiuudistuksen toteuduttua kyytejään tunteja. Lentokentällä ihmiset ovat koettaneet selvittää, mistä saa riittävän ison taksin perheelleen ja mitä kyyti maksaa. Maaseudulla ihmiset ovat saaneet ihmetellä, mistä edes saa taksin.

Postiyrityksille velvoite luovuttaa jakelureittitiedot - hankala Postille

Liikenne- ja Viestintäministeriön luonnoksessa hallituksen esitykseksi esitetään postiyrityksille velvollisuutta luovuttaa avoimen rajapinnan kautta jakelureittitietonsa sekä mm tiedot lastaus- ja purkupaikoista sekä aikatauluista ja kellonajoista. Vaikka laki koskisi kaikkia noin viittätoista postipalvelulain alaista yritystä, niin tietojen kattavuutensa vuoksi laki hyödyttäisi ainakin alkuvaiheessa lähinnä Postin kilpailijoita.

Tietojen luovutuksesta todetaan:

Berneriä suojellaan? Finaviagate paisuu

Iso-Britannian sisäministeri Amber Rudd erosi sunnuntaina ns. Windrush-skandaalin takia. Syy sisäministerin eroamiseen oli siinä, että hän uskottiin johtaneen harhaan yleisöä oman ministeriönsä suhtautumisessa laittomien siirtolaisiin.

Sisäministeri yritti vielä viime viikolla puolustaa itseään sanomalla, että hän ei tiennyt asiasta ja että hallitus ei aikonut suinkaan karkottaa karibialaisten siirtolaisten jälkeläisiä pois maasta. Hän myös esitti virallisen anteeksipyynnön ja lupasi kompensaatioita.

Nyt herätys, liikenneministeri Berner!

Yle uutisoi 05.04.2018, että Huoltovarmuuskeskus kritisoi jatkoselvitykseen valitun jäämeren radan kulkemista liian likeltä Venäjän rajaa. Huoltovarmuuskeskuksen logistiikkapäällikön Raija Viljasen mukaan rata ei todennäköisesti olisi kriisitilanteessa käytettävissä. Uutisissa todetaan myös: “Liikenneministeri Anne Berner (kesk.) kertoi omassa esityksessään, että valittu linjaus parantaisi Suomen huoltovarmuutta selvästi. Huoltovarmuuskeskuksessa asiasta ollaan täysin eri mieltä.

NATO-rata halki Lapin!

Liikenneministeri Anne Berner jätti kertomatta Lapin halki kulkevan Jäämeren radan todellisen luonteen. Kysymys on NATO-radasta, jolla pyritään luomaan yhtenäinen Eurooppalainen "huoltovarmuus" halki Suomen ja maamme kytkeminen sotilasliiton etuihin ja strategiaan.

Mitää varsinaista vertailevaa selvitystä eri vaihtoehtojen kesken ei tehty, vaan lopputulos oli jo ennakkoon naulattu kiinni. Loppu olikin sitten Bernerin munkkilatinaa.

YLE uutinen

https://yle.fi/uutiset/3-10109092

Yhtiöittäminen jatkuu: Liikenneviraston liikenteenohjaus- ja hallintapalvelut

Hallitus esittää säädettäväksi lakia Liikenneviraston liikenteenohjaus- ja hallintapalveluiden muuttamisesta osakeyhtiöksi. Valtioneuvosto oikeutettaisiin luovuttamaan Liikenneviraston liikenteenohjaus- ja hallintapalveluiden hallinnassa oleva omaisuus ja toiminta perustettavalle osakeyhtiölle. Yhtiön toimialana olisi meri-, rautatie- ja tieliikenteenohjaus ja -hallinta sekä siihen liittyvä tiedon keruu, hallinta ja hyödyntäminen.

Koillisväylältä Suomen läpi muualle Eurooppaan

Liikenneministeri Anne Berner liikenaisena haaveilee uutta tavaravirtaa kaukaa Aasiasta, so. Kiinasta enimmäkseen, mutta myös Japanista ja Korean niemimaalta Euroopan markkinoille. Maantietoa lukeneet muistavat Euroopan jatkuvan Venäjän Uralille asti. Nyt Jäämeren rataa |1 myöten Tallinna-tunneliin …

 

Ministeri Bernerin konsultoinnit

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk.) teetätti VR:n pilkkomis- ja kilpailuttamishankkeesta konsulttiselvityksiä. Selvitykset maksoivat 700 000 euroa.

 

Erittäin arvostettu Boston Consulting Group teki ammattitaitoisen ja kattavan selvityksen. Heidän selvityksensä johtopäätös oli, että Bernerin pilko ja kilpailuta -malli ei kannata, vaan se lisää kustannuksia.

 

Rakentakoot yritykset omat rautatiet !

Tänään eduskunnassa käyty keskustelu VR:n tulevaisuudesta oli aika hämmentävä. Berner puhui rautateiden pilkkomisesta 4.ksi eri yritykseksi ja maakunnallisista rautateistä, joita  kaikki hallituspuolueet tukivat.

Berner on kovan luokan valtion omaisuuksien vihaaja ja tuhooja.

Minua vain ihmetyttää se, että jos rautatieliikenne on niin kannattavaa kuin väitetään, niin miksi ei yritykset Bernerin johdolla voi alkaa rakentamaan omia rautateitä.

KILPAILEVIA VR:LLE

Luulisi kannattavalle toiminnalle saatavan myöskin kansainvälistä rahaa.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä